محمد صادقی، دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این وضعیت بخصوص با توجه به فصل کار و گرمای نزدیک به 40 درجه سانتیگراد، شرایط را برای روستاییان سخت تر می کند.
وی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی ها و افت کمی و کیفی منابع آبی و استفاده از آب آشامیدنی برای مصارفی چون شرب دام و آبیاری درختان، اکنون به ناگزیر روستاییان و عشایر مزبور با تانکر سیار آبرسانی می شوند.
وی گفت: شهرستان بردسکن دارای 117 روستا و آبادی است که 75 روستا با جمعیتی در حدود 38 هزار نفر، در قالب 18 هزار مشترک، زیر پوشش خدمات امور آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.
مدیر آب و فاضلاب روستایی بردسکن افزود: هم اینک آب شرب روستاییان بردسکن در قالب 10 مجتمع آبرسانی و 18 تک روستا، توسط 53 منبع آبی شامل 38 حلقه چاه عمیق و 15 دهانه چشمه و رشته قنات تأمین می شود.
صادقی گفت: بیش از 30 درصد مشترکان آب روستایی در شهرستان، الگوی مصرف را، بخصوص در تابستان رعایت نمی کنند که همکاری همه مشترکان جهت رعایت الگو مورد انتظار است.
صادقی اظهار کرد: سرانه مصرف آب هر خانوار روستایی ماهانه 15 تا 16 متر مکعب است و حال آنکه برخی از مشترکان تا 100مترمکعب نیز مصرف می کنند و این موجب کاهش فشار آب و بعضا قطع آب روستاها می شود.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن، که نیمی از جمعیت آن روستایی هستند، در 273 کیلومتری مشهد واقع است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.