حجت الاسلام محمد سلطانی روز دوشنبه در نشست خبری در این باره افزود: هدف از برگزاری این مراسم مردمی بازخوانی واقعه 21 تیرماه 1314 است که در آن قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی شکل گرفت.
وی بیان کرد: تاکید بر رعایت اصل عفاف و حجاب، یادآوری اصل عفاف و حجاب به عنوان یک یادگار ماندنی از دوران قدیم، محکوم کردن تهاجم فرهنگی و شبیخون دشمن، درخواست از دولتمردان برای اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیعت مجدد با آرمان های امام راحل، ارائه الگو و اسوه حجاب فاطمی و تذکر به تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک مبنی بر رعایت اصول اسلامی از دیگر اهداف برگزار این راهپیمایی است.
وی اظهار کرد: راهپیمایی مردمی روز ملی عفاف و حجاب ساعت 15 بعد از ظهر روز چهارشنبه از میدان شهدا آغاز شده و در امتداد خیابان آیت الله شیرازی به سمت حرم مطهر رضوی ادامه خواهد یافت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: راهپیمایان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی اجتماع کرده و از بیانات آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خصوص حجاب و عفاف بهره مند می شوند
حجت الاسلام سلطانی افزود: قرائت قطعنامه روز ملی حجاب و عفاف که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تنظیم شده است، پایان بخش راهپیمایی مردمی روز 21 تیرماه خواهد بود.
وی بیان کرد: همزمان با این مراسم پیکر مطهر سه شهید مدافع حرم در مشهد انجام می گیرد که پس از تشییع این سه پیکر، نماز میت توسط آیت الله علم الهدی در حرم مطهر رضوی اقامه می شود.
وی فضاسازی محیطی در سطح شهر و نصب بنر توسط سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در خصوص روز ملی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه های 21 تیرماه امسال برشمرد.
بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
در این روز دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.
7489/6012
خبرنگار: میترا عبداللهی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.