افشین رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور پیشبرد اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای ایجاد و تثبیت اشتغال پایدار، این اداره کل در حوزه آموزش شاغلان حوزه صنایع و اصناف، ارتقا کیفی و روزآمد نمودن دانش و مهارت کارکنان این حوزه وارد عمل شده است.
وی ادامه داد: از این میزان 405 هزار و 310 نفرساعت آموزش در حوزه صنایع، 341 هزار و 809 نفرساعت در حوزه اصناف و 179 هزار و 208 نفرساعت در حوزه استاد شاگردی اجرا شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: در مجموع طی این مدت 13 هزار و 871 نفر از کارکنان صنایع و اصناف از آموزشهای ارتقا مهارت شغلی بهره مند شده اند. این آموزشها بر اساس اعلام نیاز صنایع، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه کسب مهارت و تخصص عملی افزایش بهره وری نیروی انسانی و کیفیت تولیدات را در پی دارد افزود: توسعه کشور در بخشهای مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی نیازمند تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد است.
رحیمی در ادامه به اهمیت کسب مهارت و تخصص عملی در حرفه های مختلف و لزوم شناسایی نخبگان مهارتی نیز اشاره و بیان کرد: باید با ارائه آموزشهای لازم به افراد شاغل در محیطهای کار و نیز افراد جویای کار به مرور زمان سطح مهارت و توانمندی نیروی کار در عرصه های مختلف افزایش یابد.
55 مرکز دولتی و هزار آموزشگاه غیردولتی در خراسان رضوی ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به علاقه مندان را بر عهده دارند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.