به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در روز شنبه، ذوالفقار سلحشور گفت: این متخلفان در سرکشی و بازدید از پرنده فروشی های سطح شهر توسط ماموران یکان حفاظت شهرستان، شناسایی و تخلف آنان مبنی بر صید و خرید و فروش غیرمجاز پرندگان وحشی کشف شده بود.
وی با اشاره دستگیری و معرفی این سه متخلف به مراجع قضایی، گفت: از این افراد 27 قطعه جوجه مینای وحشی، 9 قطعه سهره و یک عدد پرنده زردپر کشف و ضبط شد.
سلحشور گفت: بر اساس رای مراجع قضایی هر یک از این متخلفان موظف شدند که به مدت سه ماه روزانه 2 ساعت نسبت به تیمار و غذادهی به پرندگان اقدام کنند.
وی اظهار کرد: علاوه بر این هر سه متخلف باید مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست را که بر اساس مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست جمعا 54 میلیون ریال است، پرداخت کنند.
20 درصد از مساحت 117 هزار و 769 کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد و مساحت زیستگاههای این استان 2 میلیون و 500 هزار هکتار است که به ازای هر 25 هزار هکتار یک محیط بان دارد.
خراسان رضوی دارای 41 منطقه چهارگانه و شکارممنوع شامل 28 اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است.
هم اکنون 80 گونه پستاندار، 287 گونه پرنده، 2 گونه دوزیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در خراسان رضوی زیست می کنند.
7496/5132
خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.