آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری روز جمعه در مراسم پایانی گردهمایی فعالان مردمی اربعین حسینی در مشهد افزود: جبهه زیارت اربعین اتحاد مقدسی بین دلباختگان ابا عبدالله(ع) است که لرزه بر اندام دشمنان اسلام بخصوص آمریکای جنایتکار می اندازد.
وی اظهار کرد: همدلی و هم صدایی مردم شیعه عراق و ایران آنچنان قدرتمند است که هیچ کشوری توان مقابله با آن را ندارد و نباید بگذاریم مرزهای بین المللی این 2 کشور را از یکدیگر جدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: طبق زیارت عاشورا باید اولیاء الهی و طرفداران اولیاء و همچنین دشمنان آنها را بشناسیم که در وضع فعلی آمریکا، اسرائیل و آل سعود وهابی مصداق بارز دشمنان می باشند.
آیت الله موسوی جزایری افزود: زیارت عاشورا را برخی از بزرگان دین در هر روز قرائت می کرده اند زیرا به منظور بیعت با امام حسین(ع) است و محدث نوری زیارت عاشورا را حدیث قدسی می داند.

**حضور حداکثری در پیاده روی اربعین ضروری است
استاد حوزه و دانشگاه نیز در این همایش گفت: باید به صورت حداکثری در مراسم اربعین شرکت کنیم وحتی اگر نیاز باشد اتوبان و جاده جداگانه ای بسازیم.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان افزود: هیچ اقدام فرهنگی از جمله جلسات قرائت قرآن و دعا از نظر اثر برکت با زیارت اربعین قابل مقایسه نیست و مرحوم آیت الله بهجت نیز این زیارت را جزو تعظیم شعائر الهی می دانست.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمود اگر روشنفکران مارکسیست نیز آثار زیارت امام حسین(ع) را درک کنند آنها نیز جلسه روضه برگزار می کنند افزود: زیارت اربعینی که چند میلیون نفر در آن شرکت می کنند اثر روانی مهمی در قدرت بخشیدن به نیروهای مقاومت دارد.
وی ادامه داد: اگر موشکهای سپاه قدرت بازدارندگی دارد، قدرت بازدارندگی زیارت میلون ها نفر در روز اربعین از موشک بالاتر است و پیام صلح برای منطقه و جهان دارد و امنیت آور می باشد.
حجت الاسلام پناهیان اظهار کرد: در زیارت اربعین به کمیت و کیفیت و آداب آن باید توجه شود که یکی از آداب زیارت، پیاده رفتن می باشد و ثواب پیاده روی برای اربعین بسیار زیاد است و طبق روایات ثواب برگشتن از زیارت به صورت پیاده برای هر قدم 2 برابر مسیر رفت است.
این همایش با حضور 600 نفر از خادمان و دست اندرکاران موکبهای مراسم اربعین امسال در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد و در آن از پنج نفر از خانواده شهدای مدافع حرم از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه نیز تجلیل شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6012 خبرنگار: مصطفی نخعی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.