به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در گردهمایی فعالان اربعین حسینی در محل تالار قدس حرم مطهر افزود:اربعین نوید تحولی عظیم در جامعه بشری است و امروز جلوه های این تحول در جهان آشکار شده است.
وی با بیان اینکه امروز جریانات جهل آمیز و استکباری در دنیا تلاش دارند قدرت تعقل را از جوامع بگیرند،‌ افزود: عاشورا رمز بقای هویت دین در عرصه زندگی انسانی، تعالی بشر برای زندگی ربانی و رمز ظلم ستیزی و اقامه عدالت و آزادی در جهان است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: خون شهدا از عالم بشریت جهل زدایی می کند و این بیداری اسلامی نیز از برکات خون شهدایی است که عاشورایی شهید شدند.
مسئول ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی در اربعین حسینی نیز در این گردهمایی گفت: پیاده‌ روی اربعین حسینی یک معجزه الهی است و امروز مکتب اهل بیت (ع) در خیمه اربعین رشد می‌ یابد.
حسین یکتا با اشاره به فعالیت‌های ستاد اربعین آستان قدس رضوی در بنیاد کرامت امام رضا(ع) گفت: بنا به حکم مقام معظم رهبری در انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، دو ماموریت اصلی و عمده اعم از خدمات اجتماعی و پیاده‌روی اربعین در بنیاد کرامت امام رضا (ع) پیگیری می شود.
وی بیان کرد: بخش خدمات اجتماعی در محورهای تربیت، ازدواج، اطعام رضوی، کارآفرینی و سلامت با همکاری موسسه ها و خیریه ها در حال فعالیت است.
وی اظهار کرد: بنیاد کرامت، عاشقان و ارادتمندان خراسانی را می یابد و دلداده ها را به هم وصل می‌کند لذا اتصال موکب عراقی با خیران ضروری است ، از این رو نشست های مختلف با حضور موکب داران عراقی و خیرین در حرم مطهر رضوی برگزار شده و استمرار دارد.
مسئول ستاد خدمت رسانی آستان قدس رضوی در اربعین حسینی، لزوم راه اندازی سامانه نذر و وقف در موکب ها را یادآور شد و بیان کرد: درصدد راه اندازی این سامانه وقف آستان قدس رضوی در ایام اربعین در موکب‌ها هستیم تا مردم به نیت امام رضا(ع) با موضوعاتی که مشخص می شود، نذر و وقف کنند و از این طریق نیاز موکب ها توسط خیرین تامین شود.
6012/7489 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.