به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی که در محل کارخانه کاشی فیروزه مشهد برگزار شد، افزود: سال گذشته 290 هزار نفر جویای کار در خراسان رضوی وجود داشت که این رقم امسال به بیش از 300 هزار نفر رسیده است.
وی گفت: امسال برنامه استان ایجاد 160 هزار فرصت شغلی است که بخشی از این فرصت های شغلی با تغییر رویکرد در تولیدات بویژه تولیدات صادرات محور و شناسایی بازارهای جدید محقق خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های بالای واحدهای تولید مصالح ساختمانی بویژه کاشی و سرامیک و ضرورت توسعه بخش صادرات، بر تشکیل کنسرسیوم برای این صنعت در استان تاکید و بیان کرد: با تشکیل این کنسرسیوم، رویکرد تولیدات کارخانه های کاشی و سرامیک بر محور صادرات خواهد بود.
رشیدیان اظهار کرد: کارخانه ای مانند کاشی فیروزه در زمانی که ساخت و سازها کمتر انجام می شود باید اساس کار خود را بر تولیدات صادرات محور و شناسایی بازارهای جدید صادراتی قرار دهد.
وی تقویت حوزه بازاریابی و مدیریت بازار را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: حضور موثر در بازارهای جهانی نیازمند تولید محصول با کیفیت، قیمت مناسب و شناخت سلائق مصرف کنندگان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سهم استان از تسهیلات طرح رونق تولید کشور در سال جاری 6 هزار میلیارد ریال است که این میزان تسهیلات براساس نیاز واقعی و تایید کارگروه استانی برای هر بنگاه کوچک 10 میلیارد ریال، هر بنگاه اقتصادی متوسط 30 میلیارد ریال و هر طرح نیمه تمام دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی 20 میلیارد ریال است.
راضیه علیرضایی با بیان اینکه ظرفیت تولید کاشی و سرامیک استان سالانه 28 میلیون مترمربع است، افزود: کارخانه کاشی فیروزه متقاضی تسهیلات رونق تولید است که مشروط به تغییر رویکرد تولید خود به تولیدات صادرات محور و ایجاد اشتغال مناسب، می تواند از این تسهیلات بهره ببرد.
وی بیان کرد: این کارخانه پس از دریافت تسهیلات باید با محور قرار دادن تولیدات صادرات محور، بهره گیری از ظرفیت های جدید و شناسایی بازارهای جدید، تولید خود را به 50 درصد ظرفیت اسمی و شمار کارکنان خود را به 500 نفر برساند.
وی با اشاره به مصوبه دیگر ستاد تسهیل امروز گفت: شرکت شهرک های صنعتی نیز باید گاز واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی را که تولید کننده برق مقیاس کوچک هستند، تامین کند.
علیرضایی، پرداخت تسهیلات رونق تولید به یک واحد دامداری و تامین وثایق مورد نیاز برای این تسهیلات را از دیگر مصوبات ستاد تسهیل استان خراسان رضوی برشمرد.
شرکت کاشی فیروزه مشهد با ظرفیت اسمی تولید 750 هزار مترمربع در سال، با 660 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال مستقیم 370 نفر در زمینی به مساحت 75 هزار مترمربع در محور مشهد – قوچان فعالیت دارد. به دلیل رکود بازار مسکن فعالیت این شرکت به 30 درصد ظرفیت اسمی خود رسیده است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.