در این مراسم که بطور نمادین در شهر رضویه مشهد برگزار شد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان رضوی حضور داشتند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: در دولت دوازدهم، رفع فقر مطلق و ایجاد اشتغال فراگیر در اولویت برنامه های اجتماعی قرار می گیرد.
علی ربیعی افزود: برنامه توانمند سازی تمام افراد نیازمند و خروج از مددجویی از برنامه های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم خواهد بود.
وی اظهار کرد: برای رفع فقر در حوزه های آموزشی، درمانی و غذایی و ایجاد زیر ساخت های مناسب در این زمینه ها برنامه ریزی هایی در حال انجام است.
وی گفت: از ابتدای امسال یازده میلیون حاشیه نشین در اطراف کلانشهر های کشور بیمه شده اند و علاوه بر آن تلاش شده است خانواده هایی که دارای چهار یا پنج مددجو هستند از حداقل دریافتی برخوردار شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در تامین مسکن برای تمام نیازمندان دچار مشکل هستیم افزود: در چهار سال دولت یازدهم تلاش شد پروژه مسکن مهر در کشور به اتمام برسد.
وی ادامه داد: طرح مسکن اجتماعی ویژه افراد نیازمند در اواخر دولت یازدهم در شهرهایی مانند رضویه و برخی شهرهای کم برخوردار کشور آغاز شد.
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم برای رفع مشکل سوء تغذیه برنامه ریزی هایی انجام شد و 20 هزار میلیارد ریال نیز برای این منظور در نظر گرفته شده که در دولت دوازدهم تخصیص خواهد یافت.
ربیعی گفت: امیدواریم با طرح های دولت، نهادهای انقلابی و انجمن خیرین مسکن ساز بتوانیم فرامین امام راحل را مبنی بر رفع فقر مطلق در کشور محقق کنیم.
وی با اشاره به بهره برداری از یک هزار واحد مسکونی ویژه خانواده های معلولان افزود: این طرح نمادی از همکاری نهادهای انقلابی، دستگاههای اجرایی و انجمن خیرین مسکن ساز برای کاهش رنج مردم است که همزمان در استانهای همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، اصفهان، بوشهر، کرمانشاه، کرمان، گیلان و خراسان رضوی اجرا شد.
وی با قدردانی از انجمن خیرین مسکن ساز و بنیاد مستضعفین برای اجرای طرح ساخت مسکن خانواده های معلولان اظهار کرد: با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این پس این طرح را به صورت هدف دار ادامه خواهیم داد.
ربیعی گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی همانگونه که در سه برابر کردن حداقل دریافتی خانواده های نیازمند کمک کردند، این وزارتخانه را نیز در خشکاندن فقر مطلق یاری دهند.
وی افزود: تامین مسکن برای خانواده های مددجو که نمی توانند زندگی متعارف داشته باشند برای این وزارتخانه حائز اهمیت است و در این زمینه فعالیت بیشتری خواهد شد.
رئیس بنیاد مستضعفین کشور نیز در این مراسم گفت: شهر رضویه در اجرای کار مشارکتی برای ساخت مسکن توانجویان در کشور الگو شده است زیرا مدیریت این کار جمعی در دست انجمن خیرین مسکن ساز بوده و یک نهاد انقلابی مردمی و یک نهاد دولتی در این طرح خیر یکدیگر را همراهی کردند.
محمد سعیدی کیا افزود: در این کار مشارکتی هر بخش در حین حفظ استقلال کاری خود، کم و کاستی بخش های دیگر را پوشش داده است.
وی همچنین نسبت به تامین رایگان سیمان برای اجرای طرح بازسازی واحد های مسکونی خسارت دیده از زلزله اخیر در خراسان رضوی قول مساعد داد.
از هزار واحد مسکونی به بهره برداری رسیده مزبور 242 واحد مربوط به استان خراسان رضوی است که از این تعداد 30 واحد در شهر رضویه مشهد قرار دارد.
واحدهای مزبور با استفاده از تسهیلات طرح مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمک های بلاعوض بنیاد مستضعفان، کمک های انجمن خیرین مسکن ساز و مشارکت بهزیستی ساخته شده است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.