دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی در این مراسم گفت: نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی به خوبی در مشهد برگزار و سابقه فعالیت این اتحادیه 10 ساله شد.
حجت الاسلام علی کریمیان افزود: 12 سال پیش رسانه های جهان اسلام محکوم به سکوت بودند و تبادل اطلاعات در فضای رسانه یکطرفه بود ولی هم اکنون رسانه های اسلامی دیگر شنونده نیستند بلکه گوینده بوده و دیگران نیز آنها را می شنوند.
وی ادامه داد: 12 سال پیش در ماهواره ها امکان نداشت شبکه سالمی یافت شود اما امروز دهها و صدها مجموعه وجود دارد و در ماهواره های مختلف شبکه هایی وجود دارند که خانواده ها بدون دغدغه می توانند از تولیدات آنها استفاده کنند. این خدمت به جهان اسلام و بشریت و چنین موفقیتی قابل تقدیر است.
دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی همچنین از مسئولان خراسان رضوی بخاطر میزبانی شایسته این اجلاس تقدیر و بیان کرد: اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی باید فرصتی برای معرفی ظرفیتهای ارزشمند مشهد نیز باشد.
وی به برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی همزمان با این اجلاس در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: این بازار فیلم با شعار 'تولید پاک، رسانه پاک و نسل پاک' هفت سال پیش کار خود را آغاز کرد و امروز به ظرفیتهای ارزشمندی رسیده است.
کریمیان گفت: کسانی که در دنیا دغدغه امنیت اخلاقی خانواده های خود را دارند به راحتی می توانند محصولات رسانه ای مورد نیازشان را در شبکه های اسلامی پیدا کنند.
همچنین تجلیل از جانبازان و خانواده شهدای رسانه جهان اسلام از برنامه های مراسم پایانی این اجلاس بود.
نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی با حضور 600 میهمان داخلی و خارجی و 230 شبکه از 36 کشور در چارچوب رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام طی روزهای 11 تا 13 تیر ماه جاری در مشهد برگزار شد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.