حسین موذن موذن روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مبلغ 16 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شش میلیارد و910 میلیون از محل اعتبارت توازن منطقه ای (ماده 180) مصوب شده که با تخصیص هر چه سریعتر آنها عملیات اجرایی پروژه ها آغاز می شود.
وی گفت: در حال حاضر آب شرب روستاهای شهرستان در قالب شش مجتمع و 17 تک روستا از 32 حلقه چاه عمیق و دستی و پنج دهنه چشمه تأمین می شود که امور آب و فاضلاب روستایی کاشمر برسلامت آن نظارت دارد و در هر ماه 52 نمونه میکروبی برداشت می شود و در آزمایشگاه شهرستان مورد پایش قرار می گیرد.
وی افزود: میزان مصرف ماهیانه هر خانوار روستایی 15 متر مکعب آب است؛ در حالی که برخی از مشترکان تا 60 متر مکعب آب نیز مصرف می‌کنند و این امر باعث می شود در برخی ساعات شبانه روز و در برخی روستاها با کاهش فشار آب مواجه شویم.
موذن گفت: در حال حاضر 35 درصد از مشترکان آب، الگوی مصرف را در تابستان رعایت نمی‌کنند که مساعدت همه مشترکان در این خصوص مورد انتظار است.
وی اظهار کرد: اگر چه با توجه به فصل گرما تا کنون در تامین آب شرب روستاییان با مشکل جدی مواجه نشده ایم اما خشکسالی، کاهش بارندگی‌ها و افت کمی منابع آب شرب و استفاده از آب شرب در مصارف غیر مرتبط از جمله مواردی است که ممکن است در تابستان تامین آب شرب روستائیان را بامشکل مواجه سازد.
موذن در خصوص فرسودگی شبکه توزیع نیز گفت : در حال حاضر 30 درصد این شبکه فرسوده است و برای جلوگیری از هدر رفت آب نیاز است با تخصیص اعتبار این شبکه ترمیم شود.
در حال حاضر 52 روستا با جمعیت 59هزار و 800 نفر در قالب 27 هزار مشترک تحت پوشش امور آبفار کاشمر قرار دارد.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6012/7497 خبرنگار: لیلا قرائی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.