محمد مرندی روز دوشنبه در دومین روز نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای کشورهای اسلامی در مشهد افزود: ترامپ به دلیل اعمال سیاستهای خود در آمریکا به زودی با کل جامعه بین المللی دچار مشکل خواهد شد.
وی اظهار کرد: هدف ترامپ در خاورمیانه نیز ادامه تحریم ها علیه ایران و فعال سازی رژیم صهیونیستی در منطقه است.
مرندی با بیان اینکه ترامپ می خواهد اتحادیه اروپا تضعیف شود، گفت: وی در این راستا تلاش می کند توافقنامه های تجاری خوبی از طریق گسترش روابط 2 جانبه با کشورهای دیگر به دست آورد.
وی با اشاره به تحریم یک بانک چینی توسط ترامپ، افزود: این اقدام باعث خشم چین شده و ایجاد سیاست خصمانه علیه چین و اتحادیه اروپا توسط ترامپ فرصت خوبی برای کشورهای منطقه خاورمیانه است.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: اعمال تحریم های بالقوه علیه روسیه توسط آمریکا نیز ممکن است باعث به هم خوردن روابط بین این 2 کشور شود که این امر نیز فرصتی مناسب برای کشورهای منطقه خواهد بود.
وی با اشاره به حمایت عربستان از ترامپ برای به رسمیت شناختن بن سلمان اظهار کرد: در مقابل ترامپ نیز با فروش اسلحه به عربستان در حمایت از رژیم صهیونیستی امتیازاتی می گیرد.
وی گفت: آمریکا توسط ترامپ رو به زوال است ولی کشورهای منطقه باید از سیاستهای غلط وی و تقابل بوجود آمده بین ترامپ و اتحادیه اروپا به نفع خود استفاده کنند.
نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای کشورهای اسلامی با حضور 600 میهمان داخلی و خارجی و 230 شبکه از 36 کشور تا 13 تیر ماه در مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشاردهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.