دکتر علی رزق روز دوشنبه در حاشیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: دست اندکاران رسانه ای باید با آینده نگری نقاط ضعف و قوت رسانه های دشمنان اسلام را بررسی کرده و در خصوص آنها برنامه ریزی انجام دهند.
وی ادامه داد: باید پیش از وقوع بحران، دست اندرکاران رسانه آموزشهای لازم را فراگرفته باشند تا بتوانند مشکلات را شناسایی کرده و توانایی مقابله با آنها را داشته باشند.
او یکی از نمونه های موفق در برخورد با بحران را 'کانال المنار لبنان' ذکر و بیان کرد: مسئولان این شبکه می دانستند نهادهای رسانه ای مورد هجوم دشمن قرار می گیرند و بر همین اساس هر چند ساختمان المنار مورد اصابت قرار گرفت آنها با آینده اندیشی و تهیه زیرساختها لازم از محلی دیگر پخش زنده برنامه های خود را ادامه دادند.
وی گفت: برخی شبکه ها نتوانستند خبرنگاران جنگی را به دلایلی مانند نداشتن بیمه عمر به میادین اعزام کنند. این نقطه ضعفی بود که این شبکه ها نتوانستند خبرنگاری در خط مقدم جنگ داشته باشند و حوادث را به صورت مستقیم پوشش دهند لذا مجبور شدند اخبار را به نقل از رسانه های دیگر منتشر کنند.
نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی با حضور 600 میهمان داخلی و خارجی و 230 شبکه از 36 کشور تا 13 تیر ماه در مشهد ادامه دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.