یوسف امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چارچوب اجرایی کردن طرح دولت الکترونیک و همچنین تکریم ارباب رجوع، کاهش هزینه‌ و وقت، تسهیل و شتاب در ارائه خدمات مورد نیاز چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با همراهی وزارتخانه سامانه جامع چاپ را فعال کرد.
وی ادامه داد: از اول مرداد آتی فعالیتهای مربوط به چاپخانه ها صرفا از طریق این سامانه قابل انجام است. چاپخانه داران با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل چاپ و نشر به آدرس http://irprint.farhang.gov.ir نسبت به ثبت مشخصات واحد لیتوگرافی، چاپ و عملیات تکمیلی(صحافی) خود اقدام کنند.
او گفت: چاپخانه داران در صورت نیاز به هرگونه توضیح می‌توانید با شماره تلفنهای ٣٨٥١٢٦٣٢ و ٣٨٥١٣٢٩٤ واحد سامانه جامع چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس بگیرند.
وی افزود: متقاضیان تاسیس چاپخانه نیز می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی مربوطه و ورود به سامانه جامع چاپ و انتخاب بخش متقاضی جدید، فرمهای مربوط به کلمه کاربری و رمز عبور را پر کرده و پس از تایید کارشناس مربوطه می توانند وارد کارتابل خود شده و فرمهای تقاضای واحد چاپی را تکمیل نمایند.
او ادامه داد: متقاضی پس از اعلام تقاضا توسط پیام کوتاه و ایمیل در جریان روند اداری تقاضای خود قرار خواهد گرفت.
در این سامانه همه فرایندهای مربوط به واحدهای چاپی در چهار سرفصل 'تاسیس، نقل و انتقال، ورود و ترخیص، صادرات و امور چاپی' دسته بندی شده است.
هم اکنون 300 چاپخانه در خراسان رضوی وجود دارد که 20 درصد آنها به چاپ و نشر کتاب مشغول هستند. علاوه بر این 430 واحد چاپ، لیتوگرافی و جعبه سازی نیز زیرپوشش اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی فعالیت می کنند. همچنین ٤٤١ ناشر فعال و ٥٣٤ کانون آگهی و تبلیغات در این استان وجود دارند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.