جانشین دبیرخانه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ششمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه فرصتی مناسب برای معرفی تاریخ تمدن، هویت و توانمندیهای جمهوری اسلامی است.
محمد کاظم دبیری افزود: در این غرفه فعالیتهای انجام شده در خصوص رویداد مشهد 2017 در معرض دید عموم قرار گرفته زیرا باید تلاش شود در این مناسبت تعاملی مناسب بین فرهیختگان، هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر جهان اسلام برقرار شود.
وی ادامه داد: هفتمین بازار فیلم اسلامی و ششمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه با حضور مدیران شبکه‌های اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی و میهمانان نهمین اجلاس مجمع عمومی این اتحادیه در مشهد یک فرصت ارزشمند برای معرفی این کلانشهر مذهبی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
ششمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه تا 14 تیر جاری در محل نمایشگاههای آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر رضوی ادامه دارد.
نمایندگان کشورهای عراق، لبنان، افغانستان، هند، ترکیه، ایتالیا، یمن، بحرین، عربستان، فلسطین، انگلستان، سوریه، پاکستان، جمهوری آذربایجان، نیجریه، بنگلادش، مصر، عمان و کویت در این نمایشگاه حضور یافته اند.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.