علیرضا رشیدیان عصر یکشنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: ایجاد این میزان فرصت شغلی جدید همکاری و مشارکت همه جانبه مدیران، دستگاههای دولتی و عمومی، بخشهای خصوصی و تعاونی را می طلبد.
وی ادامه داد: پارسال افزون بر 100 هزار فرصت شغلی قطعی در خراسان رضوی ایجاد شد و تا مرز ایجاد 155 هزار اشتغال جدید هم پیش رفت اما به دلیل برخی مشکلات اواخر سال تحقق این امر با مشکل مواجه شد ولی امسال باید با پیش بینیها، مراقبتها و دقت لازم به ظرفیت اشتغال 160 هزار نفر دست یابیم.
استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: امروز انتخابات با همه مباحثش تمام شده است، رئیس جمهوری منتخب امروز رئیس جمهور همه ملت است و همگان باید در پشتیبانی از وی برای اجرایی شدن برنامه های ارائه شده از جمله بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت اقدام کنند.
وی افزود: ملاک و میزان سنجش همه ما کارایی و کارآمدی در تحقق همه اهداف بلند نظام و کشور در حوزه های مختلف و سیاستهای دولت دوازدهم است ضمن آنکه در شرایط منطقه اتحاد و انسجام داخلی و همراهی دولت و ملت بر قدرت ملی خواهد افزود.
رشیدیان ادامه داد: مهمترین مساله در شرایط کنونی تبدیل فضای رقابتی انتخابات به فضای همدلی، اتحاد برای تولید، اشتغال و تحقق شعار سال است. در این ارتباط باید همگان کمک کنند و سریعتر از فضای رقابتی انتخاباتی عبور کنیم.
وی گفت: در واقع امسال برای تحقق 160 هزار فرصت شغلی، بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم نیازمند بسیج همگانی هستیم و این امر بدون مشارکت تمامی بخشها و حوزه های مختلف محقق نمی شود. هرکس در هر بخش باید تمام تلاش خود را انجام دهد. در این راستا همکاری بانکها در حمایت از طرحهای اشتغالزا و استفاده از تسهیلات موجود و نیز وجوه اداره شده ضروری است.
استاندار خراسان رضوی افزود: این استان در حوزه گردشگری یکی از قطبهای مهم نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه ای و بین المللی است و سرمایه گذاریهای خوبی در این حوزه انجام شده است.
وی سرمایه گذاری 58 هزار میلیارد ریالی در قالب 290 پروژه را ظرفیت مهمی برای توسعه و ایجاد اشتغال ذکر و بیان کرد: انتظار است امسال 90 مورد از این طرحها به بهره برداری برسند.
رشیدیان ظرفیتهای بخش کشاورزی و دامداری خراسان رضوی را نیز هم قابل توجه توصیف و بیان کرد: در حوزه امور دانش بنیان نیز توان خوبی در استان وجود دارد و اقدامات ارزشمندی هم صورت گرفته چنانکه 700 میلیارد ریال قرارداد در حوزه شرکتهای دانش بنیان امضا شده است.
وی ادامه داد: با کمک آستان قدس رضوی شرکت ثامن دارو تولید داروی فاکتور هشت را در دست انجام دارد که مراحل پایانی را طی می کند. با راه اندازی و تولید انبوه آن از واردات این دارو که نیاز اصلی بیماران تالاسمی است بی نیاز می شویم.
استاندار خراسان رضوی در ادامه وضعیت اشتغال جوانان تحصیل کرده را از بزرگترین دغدغه های موجود ذکر و بیان کرد: بهترین اقدام در این حوزه استفاده از ایده ها و ظرفیتهای خود این جوانان برای اشتغال جدید است.
وی همچنین گفت: در چارچوب قراردادهایی که ابتدای امسال در قالب 'طرح تکاپو' با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مخابرات منعقد شد با سرمایه گذاری سه هزار و 200 میلیارد ریالی در استان تاکنون پنج هزار اشتغال قطعی ایجاد شده است.
رشیدیان افزود: در سطح شهرستانها نیز از این ظرفیت و ایده های مربوط به حوزه آی.سی.تی و آی.تی برای ایجاد اشتغال استفاده شود. سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، تعاونیها و نیز بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان باید یک بسیج عمومی داشته باشند تا به هدف اشتغال استان برسیم.
وی ادامه داد: پارسال با توجه به نامگذاری صورت گرفته دستگاههای مختلف تمام تلاش خود را برای توسعه استان انجام دادند. امسال نیز در کنار سایر اقدامات با توجه به اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعیین شده در حوزه های فرهنگی و تعاملات فرهنگی اقدامات زیادی صورت گرفت که باید همه برای معرفی هر چه بیشتر این شهر و ظرفیتهای آن اقدام شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: افزون بر 180 فعالیت فرهنگی برای رویدا مشهد 2017 تدارک شد که تاکنون 90 مورد آن پیگیری و اجرایی شده است.
وی ایجاد وحدت بین کشورهای کشورهای اسلامی را هدف اصلی ذکر و بیان کرد: در سفر اخیر نمایندگان خراسان رضوی به مراکش و مرکز آیسسکو اقدامات مربوطه در این رویداد و مشهد مورد تقدیر قرار گرفت بطوری که در هیچکدام از پایتختهای فرهنگی به این حجم اقدام صورت نگرفته است.
رشیدیان در ادامه به موضوع اوقات فراغت تابستانی نیز اشاره و بیان کرد: طرح مهارت آموزی دانش آموزان که امسال بدین منظور اجرایی شد اقدامی مطلوب است. باید از امکانات و ظرفیتها به نحو شایسته ای برای پر کردن اوقات فراغت و پرورش جوانان و نوجوانان استفاده کرد.
وی در مورد بازسازی مناطق زلزله زده هم گفت: پیشرفت اجرای پروژه و مسکن روستایی قابل قبول بوده اما باید فرمانداران و دستگاهها در کنار پیگیریهای بنیاد مسکن، سازمانها و شرکتهای خدماتی تسریع روند ساخت و ساز را با جدیت در دستور کار قرار دهند تا قبل از شروع فصل سرما به نتیجه مناسبی برسد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: برای تامین آب در تابستان امسال مشکلی در استان وجود ندارد. در این میان بهینه سازی مصرف و بهره وری مناسب منابع آبی و جلوگیری از اسراف مبنای عمل همه بخشها قرار گیرد.
همچنین در نشست امروز شورای اداری خراسان رضوی امید جهانخواه به عنوان ناظر جدید کمرگات استان و محمد رحیم رهنما به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی معرفی شدند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.