محمد صادقی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خشکسالی‌های چند ساله موجب پایین افتادن سطح آب های زیرزمینی شده و این شرکت را برای تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز روستاییان دچار مشکل کرده است.
وی با بیان اینکه در شرایط عادی چاه های با عمق 100 متر آبدهی داشته، افزود: اکنون ناگزیریم برای دسترس به آب شرب باکیفیت، عمق چاهها را در برخی نقاط شهرستان از جمله دهستان های جلگه و صحرا به 250 متر برسانیم.
وی گفت: هم اینک بیش از 40 هزار نفر، معادل 51 درصد کل جمعیت شهرستان، در قالب 18 هزار مشترک در 75 روستای شهرستان زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند که 97 درصد جمعیت روستایی شهرستان را شامل می‌شوند.
صادقی افزود: اکنون آب آشامیدنی روستاییان بردسکن توسط 53 منبع آبی تأمین و از طریق 750 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و 78 هزار مترمکعب مخزن ذخیره، پس از کلرزنی وعملیات بهداشتی در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بردسکن گفت: از 53 منبع آبی تأمین کننده آب شرب روستاییان بردسکن، 75 درصد چاه و25 درصد چشمه و قنات است.
صادقی تاکید کرد: با توجه به محدودیت های شدید در تامین آب آشامیدنی، بهترین گزینه برای مقابله با کم آبی، رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در همه بخش های آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی است.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در 273 کیلومتری مشهد واقع است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.