به گزارش ایرنا مهدی ناصری، یکشنبه در نشست برنامه ریزی نخستین یادواره شهدای هنرمند تربت حیدریه، افزود: برپایی چنین یادواره هایی تداعی گر افتخار آفرینی، رشادت و ازخودگذشتگی جوانانی است که اگر امروز هم نیاز به دفاع از مرزهای کشور باشد، دوباره لباس رزم به تن کرده و راهی جبهه ها خواهند شد.
وی با بیان اینکه نباید برپایی یادواره شهدا را تنها با هدف رفع تکلیف دانست، گفت: برپایی یادواره شهدا افتخاری است که هر از چند گاهی نصیب یکی از دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی می شود و این بار این افتخار نصیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و کلیه دستگاه های عضو نیز این اداره را یاری خواهند کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه نیز با اشاره به شناسایی 12 شهید هنرمند در این شهرستان، گفت: نخستین یادواره شهدای هنرمند شهرستان در روز 23 مردادماه، همزمان با روز مقاومت اسلامی، برگزار می شود.
محمد حسن زاده افزود: هدف از برپایی یادواره، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نیز معرفی آثار هنری این بزرگواران است که بنا داریم با توجه به اینکه یادواره ویژه هنرمندان است، بر جنبه های هنری آن بیشتر تاکید داشته باشیم.
وی گفت: برای برگزاری یادواره شهیدان هنرمند شهرستان، پنج کمیته شامل رسانه و فضای مجازی، پشتیبانی، مالی، امنیت و نیز تعیین محتوا در نظر گرفته شده است.
طبق آمار منتشر شده از سوی بنیاد شهید تربت حیدریه، این شهرستان 620 شهید، 140 آزاده و هزار و 680 جانباز دارد که 690 نفر از جانبازان بالای 25 درصد جانبازی دارند.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.