علیرضا کاظمی روز شنبه در مراسم افتتاحیه پایگاه های اوقات فراغت این سازمان در تابستان 96 در محل فرهنگ سرای دانش آموزی ثابت ناحیه سه مشهد افزود: پیش بینی می شود بیش از 300 هزار دانش آموز در این تعداد پایگاه؛ اوقات فراغت تابستانی خود را به بهترین نحو ممکن بگذرانند.
وی اظهار کرد: اکثر آسیب های اجتماعی و نیز از سوی دیگر شکوفایی استعدادهای مختلف دانش آموزان به واسطه توجه یا عدم توجه به موضوع اوقات فراغت شکل گرفته است و امروز بر همین اساس خانواده ها و در کنار آن آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی در این خصوص دارند.
وی اوقات فراغت را بهترین بستر برای رشد و‌شکوفایی خلاقیت، نوآوری و توانمندی دانش آموزان در عرصه های مختلف دانست و ادامه داد:کانون های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن ها ، فضاهای فرهنگی و ورزشی و پژوهشسراهای آموزش و پرورش مکان های بسیارمناسبی برای غنی سازی اوقات فراغت هستند که مخاطب بسیار زیادی هم دارند.
کاظمی بیان کرد:برخی از دانش آموزان در طول سال تحصیلی فرصتی برای پرداختن به امور فرهنگی، هنری، تفریحی، پرورشی و ورزشی ندارند و برهمین اساس، برنامه های شاد پایگاه های اوقات فراغت درنظر گرفته شده است.
مدیر کل آموزش و‌ پرورش خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال ،گفت:در پایگاه های اوقات فراغت با دستور کار قرار دادن شعار 'هر دانش آموز یک مهارت' به دنبال پیوند دانش آموزان با بازار کار و اشتغال هستیم ضمن این که امسال 20 پایگاه اوقات فراغت در استان با هدف توسعه فرهنگ و سیره رضوی در بین دانش آموزان فعالیت خواهند کرد.
استان خراسان رضوی دارای یک میلیون و 200 هزار دانش آموز است که حدود 9 درصد جمعیت کل دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدرشاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.