شیخ ناصر اخضر روز یکشنبه در حاشیه مراسم گشایش نهمین اجلاس رادیو و تلویزیونهای اسلامی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موسسات همچنین برای مواجهه با خطر تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آمریکا فعالیت مضاعفی دارند.
وی ادامه داد: زمینه فعالیت گسترده ای در برابر موسسات رسانه ای جهان اسلام قرار دارد که بتوانند نقش بارز خود را برای تقویت جبهه مقاومت و شفاف سازی واقعیتهای دین و کشورهای اسلامی ایفا کنند.
قائم مقام دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی گفت: اعضای این اتحادیه تاکنون با تولید آثار مختلف موفق شده اند تاثیر گسترده ای بر افکار عمومی داشته باشند، اذهان را تغییر و حقایق را به آنان نشان دهند.
وی افزود: قطعا نمی توان کسانی را که عضو گروه تروریستی داعش شده اند تغییر داد، اما با ساخت فیلمها و برنامه های تلویزیونی خوب می توان ماهیت افکار تکفیری، تهدیدات جهان اسلام و واقعیت جبهه مقاومت را به مردمی که به دور از داعش زندگی می کنند نشان داد.
اخضر ادامه داد: تاکنون اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی صدها فیلم مستند از واقعیت تروریسم داعش و جنایاتی که در کشورهای مختلف مرتکب شده است تولید و منتشر کرده و تاثیر زیادی در نشان دادن حقیقت به افکار عمومی داشته است.
نهمین اجلاس رادیو و تلویزیونهای کشورهای اسلامی در چارچوب رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام صبح امروز با حضور 600 میهمان داخلی و خارجی و 230 شبکه از 36 کشور در مشهد آغاز شد و تا 13 تیر جاری ادامه دارد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.