حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری روز شنبه در دیدار با اصحاب رسانه خراسان رضوی به مناسبت هفته قوه قضاییه در مشهد افزود: در متون اسلامی برای مخبر، محدث و راویان حدیث خصوصیاتی بیان شده که از جمله آنها دقت در دریافت اخبار صحیح و دخالت ندادن اهداف سیاسی، قومی، قبیله ای، دقت در انتقال صحیح خبر و انتشار درست آن می باشد که بعد از هزار و 400 سال هنوز این ویژگیها در مورد اخبار رسانه ها صادق است.
وی همچنین گفت: شهید بهشتی دستگاه قضایی طاغوتی را با محوریت قوانین شرعی به صورت روزآمد درآورد و اجازه نمی داد به فردی که با نظام نیز همراه نبود ظلم شود. اگر عدالت قضایی در یک جامعه محقق شود آن حکومت موفق است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: شعار اصلی همه حکومتها در آغاز شروع کار چه بطورصوری یا واقعی برقراری عدالت است و در این میان عدالت قضایی اهمیت بسیاری دارد.
وی ادامه داد: شهید بهشتی با تحولاتی که رقم زد دستگاه قضای قانونمدار عرفی را اصلاح کرد و توانست مقررات جدید قضایی را با همکاری افراد و قضات باتجربه بر مبنای فقه اسلامی تدوین کند. دشمنان نیز او را بهتر از ما شناختند لذا از همان ابتدا ترور شخصیت دکتر بهشتی را شروع کردند تا اینکه به همراه 72 نفر از یارانش به شهادت رساندند.
حجت الاسلام مظفری گفت: چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و با وجود تغییر و تحول زیاد قوانین و تشکیلات، قوه قضاییه در مسیر اصلی خود استوار مانده است. بخشی از اقداماتی را که توسط قوه قضاییه انجام می شود نمی توان از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان رساند.
وی افزود: افراد مجرم نیز بیش از آنچه مورد نظر قانون است نباید صدمه ببینند. در این موارد محدودیت قانونی و اخلاقی وجود دارد زیرا در مواردی برای خانواده یک مجرم که دخل و تصرفی در جرم ندارند مشکلاتی ایجاد می شود.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به رسیدگی یک و میلیون و 500 هزار پرونده توسط 800 قاضی در این استان ظرف یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: در برخی موارد مانند امور خانوادگی قانون نمی تواند مسائل زن و شوهر و ارتباط فرزندان با والدین را تنظیم کند زیرا در موارد فوق اگر مهر و محبت نباشد موفقیتی بدست نمی آید و با اعمال زور عاطفه ایجاد نمی شود.
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نقش دستگاه قضایی در حفظ اقتدار انقلاب اسلامی و منافع ملی بی بدیل و امنیت پایدار کشور مرهون تلاشهای مسئولان قضایی است.
عباس محمدیان افزود: حرکتهای نوظهور و حاشیه سازیهایی که در فضای مجازی علیه مسئولان قضایی وجود دارد هوشیاری اصحاب رسانه را می طلبد. تعامل و همکاری اصحاب رسانه با مسئولان قضایی در ارتقا آگاهیهای شهروندان به خصوص در مواقع حساس نقش موثری دارد.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.