احسان زهره وندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع رفت و آمد کامیونها و فعالیت معادن شن و ماسه در محدوده عرصه شهر تاریخی توس از معضلات این منطقه طی سالهای اخیر بوده که از سال 1394 بطور جد مورد پیگیری بوده است.
وی ادامه داد: با پیگیری و همکاری رسانه ها و نیز مسئولیت شناسی دستگاههای متولی در این زمینه ،طی مکاتبات و همکاری استانداری خراسان رضوی بالاخره این موضوع در مرحله مطلوبی قرار گرفت و مصوبات ممنوعیت و ممانعت از این فعالیتها در سطوح مختلف اخذ شد.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: مصوبه شورای ترافیک استان در زمینه ممانعت از رفت و آمد کامیونها و مصوبه کارگروه گردشگری در زمینه ضرورت جلوگیری از فعالیت معادن غیرمجاز در این محدوده تاریخی و گردشگری بخشی از موفقیتهای کسب شده است.
وی افزود: بر اساس این مصوبات احکام لازم به سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و پلیس راهور اعلام شده و اقدام در این زمینه طی چند روز آینده از سوی همین دستگاهها انجام می شود.
زهره وندی ادامه داد: طبق مصوبات شورای ترافیک خراسان رضوی پلیس راهور با نصب چهار دستگاه دوربین در محور بلوار شاهنامه با کامیونهای متخلف برخورد قانونی می کند و در این زمینه شهرداری منطقه 12 مشهد نیز همکاری لازم را دارد.
وی گفت: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی موظف به پلمب 13 معدن غیرمجاز شن و ماسه در این محدوده شده است. فعالیت این معادن صدمات و لطمات فراوانی را به عرصه فرهنگی و تاریخی شهر توس وارد کرده است.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس به 19 تیر ماه سالروز بازدید مقام معظم رهبری در سال 1375 از شهر تاریخی توس اشاره و بیان کرد: تلاش می شود تا در سالروز این رویداد مهم برای عرصه شهر تاریخی توس شاهد آزادسازی این میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند از فعالیتهای غیرمجاز و لطمه های جبران ناپذیر باشیم.
محدوده 360 هکتاری توس منطقه ثبت ملی است و هرگونه حفاری در این منطقه غیرمجاز محسوب می شود.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.