به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با گرامیداشت روز صنعت و معدن افزود: باید با شناسایی معادن و بهره وری درست از آنها در راستای قطع وابستگی به بیگانگان حرکت کرد.
وی اظهار کرد: با مدیریت صحیح منابع، استفاده از دانش بومی و رفع وابستگی به واردات کالاهای خارجی می توان زمینه توسعه اقتصادی و رونق اشتغال را فراهم کرد.
وی همچنین با اشاره به نقش سپاه و نیروهای مسلح در عرصه سازندگی کشور گفت: احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبب قطع وابستگی کشور به بنزین وارداتی شد.
امام جمعه سبزوار افزود: بر اساس قانون اساسی، سپاه و ارتش علاوه بر عرصه نظامی در عرصه سازندگی کشور نیز می توانند مشارکت و نقش آفرینی کنند.
وی اظهار کرد: مشارکت سپاه پاسداران در طرح های سدسازی، سازه های دریایی، تاسیسات نفت، گاز، پتروشیمی، احداث پالایشگاه و میدان پارس جنوبی به ویژه در دوران تحریم در راستای توسعه اقتصادی و عمرانی کشور انجام شد.
وی با بیان اینکه اقتدار نیروهای نظامی موجب عزت و امنیت کشور و انقلاب اسلامی است، گفت: دولتی که از نظر نظامی مقتدر نباشد مجبور به اطاعت و سازش با دشمن و استکبار جهانی خواهد بود لذا نباید به سپاه پاسداران و سایر نیروهای نظامی و امنیتی کشور بی مهری شود.
حجت الاسلام غلامرضا مقیسه با اشاره به سالروز تخریب آرامگاه ائمه بقیع توسط وهابیون افزود: وهابیت بر اساس فهم نادرست از دین کارنامه سیاه در تاریخ دارد و هم اکنون نیز جنایات آل سعود در یمن، بحرین، سرکوب شیعیان و حمایت از صهیونیست ها با حمایت وهابیون صورت می گیرد.
وی همچنین با اشاره به رسیدن فصل گرما بر صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7500/ 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.