مجتبی شاکری روز پنجشنبه در همایش شیوه‌ های نوین تربیتی خانواده و نقش آن در پیشگیری از اعتیاد گفت: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از آسیب ‌های جدی در این منطقه بنیان خانواده ‌را تهدید می ‌کند و برای تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی در این زمینه نیازمند مشارکت جدی ‌تر خانواده ‌ها هستیم.
وی یکی از علل اصلی طلاق در این شهرستان را اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد و افزود: ریشه بسیاری از بزه ‌کاری ‌ها از جمله سرقت‌، کودک ‌آزاری، نزاع ‌های دسته ‌جمعی و خانوادگی، اعتیاد به مواد مخدر است.
وی اظهار کرد: برای ترویج سلامت و مصونیت در برابر آسیب های اجتماعی، کارگاه ‌های آموزشی بسیار در خلیل آباد تشکیل شده و سه مرکز مشاوره نیز در این شهرستان فعال است.
شاکری گفت: پارسال با همت مأموران انتظامی بیش از 700 کیلو گرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شد.
فرمانده انتظامی خلیل ‌آباد نیز در این همایش گفت: 80 درصد جرایم در این شهرستان ریشه در مواد مخدر دارد.
سرهنگ نبی ‌الله رحمانی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر همه باید تلاش کنند، افزود: در سال گذشته 105 طرح در این زمینه در این شهرستان اجرا شد.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال نیز 30 طرح اجرا و 163 کیلو و 500 گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده است.
وی گفت: پارسال هشت دستگاه خودرو و 18 دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان در ارتباط با مواد مخدر توقیف ‌شدند که این تعداد در سه‌ ماه ابتدای امسال چهار دستگاه موتورسیکلت و چهار دستگاه خودرو بوده است.
سرهنگ رحمانی بر برگزاری کلاس‌ های آموزشی در شهر و روستا و اطلاع ‌رسانی دقیق در باره مضرات اعتیاد به مواد مخدر تأکید کرد.
شهرستان 50 هزار نفری خلیل آباد در 242 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.