رضا صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد را 680 دانش آموز در حال تحصیل در دوره دوم متوسطه طراحی و ارائه کرده اند.
وی به آغاز کار داوری این طرحها طی روزهای هفتم تا نهم تیر جاری در مشهد اشاره و بیان کرد: رشته های برق و الکترونیک، رایانه، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک، شیمی، ریاضی، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی، علوم دینی و قرآن پژوهی، هنر و معماری، عمران و نانوتکنولوژی 15 گروه علمی در نوزدهین دوره جشنواره جوان خوارزمی هستند.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: طرحهای رسیده که کار داوری آن در مرحله استانی انجام می شود پس از انتخاب طرحهای برتر برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه ملی جشنواره خوارزمی ارسال می شوند.
وی گفت: 43 طرح از خراسان رضوی به مرحله کشوری هجدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی راه یافت که از این تعداد رتبه نخست گروه زبان و ادبیات فارسی، دو رتبه سوم گروههای علوم زیستی و مکانیک کشور به نام دانش آموزان این استان ثبت شد.
صابری به تسهیلات این جشنواره برای دانش آموزان از سوی بنیاد نخبگان و سازمان سنجش آموزش عالی نیز اشاره و بیان کرد: پارسال یک نفر از منتخبان کشوری این جشنواره توانست با سهمیه جشنواره جوان خوارزمی در رشته پزشکی قبول شود.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.