دکتر علیرضا رمزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح پوشش رایگان بیمه همگانی توسط دولت یازدهم از اردیبهشت 1393 به اجرا درآمد و در قالب این طرح یک میلیون و 140 هزار نفر در استان شش میلیون نفری خراسان رضوی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی ادامه داد: خراسان رضوی به لحاظ شمار بیمه شدگان طرح پوشش فراگیر بیمه ای در سطح کشور پس از تهران دومین استان به شمار می رود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی 'پوشش رایگان بیمه همگانی' را یکی از صندوقهای بیمه سلامت ذکر و بیان کرد: جمعیت کل بیمه شدگان سلامت در این استان تا پیش از اجرای طرح تحول سلامت توسط دولت یازدهم، دو میلیون و 948 هزار نفر بود اما اکنون به بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر افزایش یافته است.
وی به جمعیت بیمه شدگان در سایر صندوقهای بیمه سلامت در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: اکنون در چارچوب صندوق بیمه روستایی یک میلیون و 886 هزار نفر، در صندوق کارکنان دولت 425 هزار نفر، در قالب صندوق سایر اقشار 150 هزار نفر و در صندوق بیمه شدگان خاص پنج هزار نفر زیر پوشش بیمه قرار دارند.
رمزی گفت: بر این اسا 9.5 درصد از کل جمعیت بیمه شدگان بیمه سلامت در سطح کشور مربوط به خراسان رضوی است و در مجموع 57 درصد از جمعیت این استان زیر پوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت هستند.
وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد مراجعان به مراکز درمانی رشد 40 درصدی داشته بطوری که از 15 میلیون بار مراجعه در سال 1392 هم اینک به 20 میلیون و 906 هزار مراجعه افزایش یافته است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی همچنین به افزایش 270 درصدی هزینه های پرداختی بابت بیمه شدگان سلامت در این استان اشاره و بیان کرد: مجموع هزینه های پرداختی بابت درمان بیمه شدگان در سال 1392 رقم چهار هزار و 220 میلیارد ریال بود اما اکنون به 14 هزار و 240 میلیارد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در پی بازنگری 'کتاب ارزشهای نسبی خدمات درمانی' هزینه های بیمه سلامت در خراسان رضوی تا 40 درصد در بخش بستری افزایش یافت. در این مدت سهم پرداختیها از جیب مردم در بیمارستانهای دولتی از 10 درصد به شش درصد کاهش یافته و حتی بسته به نوع خدمت و امکان بهره مندی از یارانه درمان، از این میزان پرداختی هم کمتر بوده است.
رمزی گفت: هم اینک موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت در خراسان رضوی چهار هزار و 890 مرکز از جمله پزشکان عمومی و متخصص، دانپزشکان، داروخانه ها، بیمارستانها، درمانگاهها، مراکز درمانی اعتیاد، مراکز بهداشت و دندانپزشکی هستند.
بر اساس مصوبه سوم آبان ماه 1373 مجلس شورای اسلامی در راستای تاسیس سازمان بیمه خدمات درمانی از مهر 1374 سازمان بیمه خدمات درمانی با رسالت تعمیم پوشش بیمه همگانی برای آحاد جامعه تشکیل شد و به دنبال آن ادارات کل بیمه خدمات درمانی در کل کشور شکل گرفت.
سازمان بیمه خدمات درمانی مرداد 1391 بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه به سازمان بیمه سلامت تغییر نام داد و بدین ترتیب ادارات کل بیمه خدمت درمانی نیز به بیمه سلامت تغییر نام یافتند.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.