افشین رحیمی روز پنجشنبه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توانمندسازی مهارتی این افراد با هدف فراهم شدن فرصت اشتغال آنان و کاهش احتمال بازگشت به فضای جرم و بزه به دلیل فراهم شدن زمینه فعالیت شغلی یکی از نقشها و فعالیتهای مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.
وی ادامه داد: در همین چارچوب بخشی از آموزشهای مهارتی بطور خاص در حاشیه شهرها و به این حوزه اختصاص یافته است. این آموزشها در زندانها، کمپها و مراکز درمان اجباری نیز ارائه می شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: این استان و بطور ویژه کلانشهر مشهد با توجه به تراکم جمعیتی و حساسیت پدیده حاشیه نشینی در زمینه آموزشهای مهارتی به معتادان بهبود یافته از اهمیت بالایی برخوردار است.
رحیمی افزود: این آموزشها از ابتدای سال 1395 تا پایان خرداد امسال در مراکز درمان اجباری در قالب 22 هزار و 823 نفر ساعت آموزش به 153 نفر شامل 112 زن و 41 مرد انجام شده است.
وی از پخت نان سنتی، برقکاری ساختمان، نازک دوزی زنانه، پرورش زنبور عسل و کشت گلخانه به عنوان برخی از دوره های آموزشی اجرا شده نام برد و بیان کرد: این دوره ها بر اساس اعلام نیاز و تقاضای مسئولان مراکز نگهداری معتادان برگزار می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این مدت در کمپهای سطح استان بالغ بر 18 هزار و 770 نفرساعت آموزش مهارتی به اجرا در آمده است. به این ترتیب طی این مدت 15 دوره آموزشی در کمپهای سطح استان برگزار شد و 207 نفر از افراد مقیم شامل 16 زن و 191 مرد از آن بهره مند شده اند.
وی گفت: بر این اساس 360 نفر از معتادان بهود یافته آموزشهای مهارتی در حوزه ها و رشته های متنوع و مختلف را فرا گرفتند.
رحیمی به ارائه مشاوره و هدایت شغلی برای 60 نفر از فرزندان و خانواده زندانیان و آسیب دیدگان مواد مخدر نیز اشاره و بیان کرد: همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی در خصوص آگاهسازی کارآموزان مراکز آموزشی نسبت به استفاده از مواد مخدر و اثرات سوء ناشی از مصرف آن با همکاری نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان بخشی دیگر از فعالیتهای مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر است.
6 تا 12 تیر ماه به 'هفته ملی مبارزه با مواد مخدر' است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.