امیر شهلا روز پنجشنبه در دیدار با مسئول انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی افزود: منتخبان شورای شهر مشهد پس از استقرار در کمیسیونهای تخصصی موضوع توسعه زیرساختهای تئاتر مشهد را بررسی کرده و اقدامات عملیاتی را در این خصوص انجام می دهند.
وی ادامه داد: هنرمندان تئاتر مشهد طی سالهای اخیر در رقابتهای گوناگون از جمله جشنوراه فجر عناوین ارزشمندی کسب کرده اند لذا برگزاری نشست با فعالان گروههای نمایشی از جمله برنامه هایی است که باید به صورت منظم برگزار گردد تا دغدغه ها و مشکلات آنها به صورت دقیق بررسی شود.
منتخب پنجمین دوره شورای شهر مشهد گفت: تئاتر خیابانی که به عنوان تئاتر انتقادی شناخته می شود نیز با راه اندازی مکانهای مخصوص و حمایت از هنرمندان این عرصه رونق می یابد.
شهلا افزود: همه آنهایی که با شهرداری قهر هستند یا در این سالها مهجور واقع شده اند باید به صحنه بازگردند تا از هویت هنر اصیل و مردمی تئاتر مشهد دفاع کنند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: نشست اختصاصی تئاتر با حضور سرپرستان گروههای نمایشی و هنرمندان پیشکسوت و برخی از منتخبان شورای شهر مشهد برگزار خواهد شد.
سید جواد اشکذری افزود: هویت بخشی به تئاتر خراسان، تشکیل شورای سیاستگذاری تئاتر در شهرستانها، راه اندازی کانونهای تخصصی، جدی گرفتن اقتصاد تئاتر و شفافیت مالی از جمله رویکردهایی است که در سطح استان به صورت ویژه در حال پیگری است.
وی ادامه داد: بسیاری از برنامه های موفقی که در گذشته اجرا شده قطعا ادامه می یابد اما جنبه های نوآوری نیز در نظر گرفته خواهد شد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی بر لزوم افزایش کیفیت نمایش تاکید و بیان کرد: افزایش کیفیت تئاتر در بین گروههای مختلف نمایشی باعث می شود جایگاه تئاتر این استان در کشور ارتقا یابد.
وی به ارتقا جایگاه تئاتر شهر مشهد طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: باید سیر صعودی که در خصوص تئاتر مشهد اتفاق افتاده و نمایشهای این شهر در رقابتهای مختلف عناوین گوناگونی را کسب می کنند در سال جاری نیز ادامه یابد.
اشکذری با اشاره به اینکه برای نخستین بار در خراسان از اجراهای عمومی تئاتر حمایت مالی می شود افزود: یکی از کمبودهای تئاتر مشهد فقدان زیرساختهای لازم است. طی چهار سال گذشته هیچگونه حمایت مناسبی توسط شورای شهر و شهرداری مشهد از اهالی تئاتر این شهر انجام نشد.
وی ادامه داد: اما نگاه مثبت منتخبان شورای پنجم به موضوع تئاتر زمینه دلگرمی اهالی این هنر را فراهم کرده است و بر همین اساس امیدواریم بتوانیم با همکاری شورای جدید شهر و شهرداری مشهد شرایط بهتری را برای تئاتر در این شهر به وجود بیاوریم.
23 گروه نمایشی ثبت شده در استان خراسان رضوی فعال هستند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.