به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی روز چهارشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری تربت حیدریه افزود: اقتدار قضایی از عوامل مهم اقامه عدالت در جامعه است.
وی اظهار کرد: اقامه عدل در برابر متجاوز از سوی دستگاه قضایی، حق آحاد افراد جامعه است و این مهم جز با اقتدار و صلابت دستگاه قضایی محقق نمی شود.
حجت الاسلام عصمتی اقامه عدل در جامعه اسلامی را منوط به انجام کار عمیق و ریشه دار فرهنگی دانست و گفت: مردم باید تابع حق باشند، لذا متصدیان امور فرهنگی در جامعه با پیاده سازی فرهنگ ناب اسلامی در ابعاد مختلف آن می توانند به این مهم جامه عمل بپوشانند.
وی افزود: با اقناء فرهنگی می توان مردم را متعهد به اخلاق اسلامی و نیز واجبات الهی کرد تا جامعه مورد نظر امام عصر(عج) شکل بگیرد و زمینه ای فراهم شود تا ارزشهای اسلامی و انسانی در جامعه حاکم و منکر و پلیدی ها زدوده شوند.
عصمتی در بخش دیگری از سخنانش سرچشمه تحقق عدالت در جامعه را، رهایی از هوای نفس دانست و گفت: تمام معضلات و مشکلات کنونی امت اسلامی بر پایه هوای نفس شکل می گیرد و اگر با فریضه الهی و فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بر این مشکل فائق آئیم، جامعه آرمانی با برقراری عدالت اجتماعی شکل خواهد گرفت.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران این شهید والامقام، اقتدار و امنیت امروز نظام اسلامی را مرهون رشادت شهدا و ایثار گرانی دانست که با تمام وجود در برابر استکبار جهانی ایستاده و لحظه ای از آرمانهای انقلاب کوتاه نیامدند.
در این نشست محمد ابراهیم زاده چناری رئیس دادگستری تربت حیدریه گزارشی از عملکرد یکساله دستگاه قضایی را ارائه کرد.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6121/6012 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.