علی دلبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبیاری غیرشرب فضای سبز شهر سبزوار با آبیاری مکانیزه و تحت فشار با بهره از چاههای غیرقابل شرب صورت می گیرد. هم اکنون جهت کاهش و صرفه جویی در مصرف آب در 50 درصد فضای سبز سبزوار آبیاری تحت فشار و قطره ای اجرا می شود.
وی گفت: میانگین سرانه فضای سبزوار 11،7سانتیمتر است که نسبت به میانگین استانی حدود چهار درصد کمتر می باشد. بر اساس طرحی مدون ایجاد باغهای مثمر در سطح شهر رویکرد مورد نظر این سازمان است لذا نهالهای به، توت، پسته و زیتون در پارکهای کمربندی و حاشیه شهر کاشته شده اند
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سبزوار ادامه داد: پارسال 116 هزار و700 مترمربع بازپیرایی پارکها صورت گرفت که از این مقدار 72 هزار متر احداث پارک جدید بود که نیم متر سرانه فضای سبز را افزایش داد.
وی گفت: ایجاد کمپ مسافر جهت جذب گردشگری، افزایش سرانه کاشت گونه های مناسب با آب و هوای منطقه، جداسازی آبیاری شرب و افزایش شبکه آبیاری از طرحهای مهم این سازمان در سال 96 است.
او افزود: سبزوار دارای 45 پارک همسایه، 25 پارک محله، هفت پارک ناحیه، سه پارک منطقه ای و یک پارک جنگلی است که 260 باغبان در آنها مشغول فعالیت هستند.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8145/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.