مهدی کاشی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل پایدار شدن وضعیت گازرسانی به نیروگاهها در چارچوب فعالیتهای دولت تدبیر و امید وضعیت میزان مصرف نفت کوره در نیروگاهها هر سال کمتر از قبل شده است.
وی ادامه داد: در چارچوب هماهنگی با شرکتهای گاز و برق منطقه ای خراسان رضوی مقرر شد سوخت نیروگاهها از فسیلی به گاز طبیعی تغییر کند و از این بابت مقدار زیادی در مصرف نفت کوره نیز صرفه جویی شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی در ادامه توزیع بنزین یورو را از دیگر اقدامات دولت یازدهم در شهر مشهد ذکر و بیان کرد: این روند از مهر 1393 آغاز شد و تاکنون یک میلیارد لیتر از این فراورده در سطح این کلانشهر توزیع شده است.
وی گفت: افزایش تعداد جایگاههای توزیع فراورده های نفتی مایع هم از 112باب به 125 باب و افزایش جایگاههای گاز CNG از 111 باب به 135 باب در چارچوب فعالیت دولت یازدهم صورت گرفته است.
کاشی افزود: تعطیلی قطعی انبار نفت شهید کاوه و واگذاری 11هزار متر زمین آن به شهرداری مشهد به منظور ساخت پل زیرگذر و کنارگذر شهید گمنام از دیگر اقداماتی است که در این دولت محقق شد.
وی آلودگی زیست محیطی ناشی از تامین و توزیع فرآورده نفت کوره در منطقه سکونتی با استانداردهای زیست محیطی را از مشکلات انبار مذکور ذکر و بیان کرد: بارگیری نفت کشها و تجمع آنها به شلوغی و آلودگی بیشتر منطقه منجر می شد که اعتراض اهالی را نیز به همراه داشت.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی ادامه داد: هم اینک تامین و توزیع نفت کوره از طریق بخش خصوص و در انبار زال پارس در سنگ بست صورت می گیرد. مخازن و امکانات قدیمی انبار شهید کاوه نیز جهت احداث موزه صنعت نفت در دست بررسی و اقدام است.
وی گفت: ایجاد تعاونی مرزداران در معبر مرزی دوغارون، عرضه سوخت برای صادرات از طریق آن و دخیل کردن مرزنشینان در سود این اقدام برای ایجاد اشتغال، جلوگیری از قاچاق و اجرای طرح برند سازی جایگاههای عرضه به منظور افزایش کمیت وکیفیت ارائه خدمات از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در خراسان رضوی است.
کاشی افزود: در 'طرح برندسازی' جایگاههای تازه ساخت الزاما تحت نظارت برندهای مورد تایید وزارت نفت که تامین کننده استانداردهای بالایی هستند شروع بکار خواهند نمود و جایگاههای قدیمی در صورت تمایل تحت برند قرار می گیرند.
منطقه خراسان رضوی شرکت پخش فرآورده های نفتی، شهرستانهای مشهد، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت جام، تایباد، درگز و سرخس را زیر پوشش دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.