حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: پارسال یک میلیون و 500 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی این استان شد. یکم تا هفتم تیر ماه هفته قوه قضاییه است.
وی ادامه داد: بر این اساس برای سومین سال متوالی آمار رشد میانگین 15 درصدی کشوری در خصوص ورودی پرونده های قضایی نیز متوقف شده است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: پارسال یک میلیون و 164 هزار و 438 فقره پرونده وارد دادسراها و دادگاهها و 264 هزار و 294 فقره پرونده نیز به شوراهای حل اختلاف در خراسان رضوی ارجاع شد.
وی افزود: ظرف سه سال اخیر جمعیت کیفری زندانهای خراسان رضوی نیز کاهش داشته و از 22 هزار نفر در سال 1393 هم اینک به 19 هزار نفر رسیده است. با نظارت و برخورد مناسبی که در زندانها انجام می شود هیچگونه تخریب، خودکشی، تحصن و دیگر مسائل نیز در زندانهای این استان رخ نداده است.
حجت الاسلام مظفری ادامه داد: به رغم حجم بالای رفت و آمد در خراسان رضوی، گرفتن تراکم جمعیت و قشر حاشیه نشین میزان وقوع جرائم خاص همانند آدم ربایی، نزاع مسلحانه، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و قتل در این استان 60 درصد کاهش یافته، هر چند که یک مورد از این جرائم نیز زیاد است.
وی گفت: برای رسیدگی به جرائم خاص و شتاب در کار، یک معاونت ویژه در دادگستری خراسان رضوی تاسیس شده است. در هر نقطه از استان جرائم خاص رخ دهد به سرعت پیگیری می شود که اینکار باعث شده سرعت کشف و بررسی این پرونده ها به سه تا 10 روز کاهش یابد.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه رفع تصرف 2 هزار و 730 هکتار از زمینهای عمومی استان را از دیگر اقدامات دادگستری این استان ذکر و بیان کرد: سه هزار پرونده قطعی و لازم الاجرا نیز در کمیته ویژه ماده 477 مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد به تشخیص کارشناسان 70 پرونده برای رئیس قوه قضائیه ارسال شد که تاکنون با دو سوم آنها موافقت شده تا روند رسیدگی از ابتدا آغاز شود.
وی همچنین به موضوع حذف مجازات اعدام از جرائم مربوط به مواد مخدر نیز اشاره و بیان کرد: قوه قضاییه این طرح را تایید نکرده و به شدت با آن مخالف هستیم چون مضر است و به صلاح ملت و نظام نیست.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.