محمد رضا اخوان عبداللهیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 144 روستای استان از راه آسفالته و مناسب بهره‌ مند شدند، در حالی که میزان برخورداری جمعیت روستایی بالای 50 خانوار در دولت دهم 90.06 درصد بود.
وی اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته در این استان 441 کیلومتر راه روستایی با اعتبار616 میلیارد ریال در دست ساخت قرار گرفت که در مجموع 508 کیلومتر راه با احتساب پروژه‌ های دولت دهم، مورد بهره‌ برداری قرار گرفت.
وی اظهار کرد: همچنین در این مدت بیش از 527.6 کیلومتر راه بین شهری با اعتبار سه هزار و 425 میلیارد ریال ساخته شد و در راستای بهبود وضعیت راه‌ های بین شهری نیز بیش از 280 کیلومتر راه بین شهری روکش آسفالت شد.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اخذ مصوبه هیات دولت در خصوص مجوز مشارکت برای احداث آزادراه مشهد - چناران- قوچان به طول تقریبی 120 کیلومتر و انعقاد قرارداد با آستان قدس رضوی را یکی از مهمترین پروژه های راه سازی استان در دولت یازدهم دانست.
وی اظهار کرد: برای نخستین بار احداث پیاده‌ راه زائرین، انجام مطالعات ارزیابی ایمنی راه‌ های استان، انجام مطالعات پدافند غیرعامل جهت محورهای برون شهری استان، رکورد اجرای سه هزار 570 کیلومتر مرمت رویه راه‌ ها در راستای حفظ راه ‌های در حال تخریب از دیگر اقدامات مهم این اداره کل به شمار می رود.
اخوان عبداللهیان با اشاره به مشکل تامین قیر در دولت دهم به عنوان یکی از مولفه های توسعه راه سازی گفت: استفاده از مکانیزم قیر تهاتری و رایگان و بدون ایجاد تورم در دولت یازدهم برای اولین‌ بار در کشور انجام شد که از این محل به راه سازی در خراسان رضوی کمک شایانی شد که در این راستا خراسان رضوی موفق به دریافت قیر تهاتری و رایگان در مجموع به میزان 212 هزار تن شد و در این زمینه رتبه اول را بدست آورد.
وی اظهار کرد:‌این استان در حوزه راه سازی و مسکن و شهرسازی جزو استان های مهم کشور به شمار می رود و در دولت یازدهم با وجود مشکلات اعتباری، توفیقاتی در حوزه راه سازی و مسکن به دست آمد.
وی بیان کرد: از مجموع 105 هزار و 633 واحد مسکن مهر بدون عارضه در شهرهای بالای 25 هزار نفر و زیر 25 هزار نفر در استان که ساخت آنها از سال 1386 آغاز شده بود، تاکنون 89 هزار و 718 واحد معادل 87 درصد از کل واحدها افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.
وی افزود: 57 هزار و 18 واحد معادل 64 درصد واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است که در پی اتخاذ سیاست های مناسب مانند افزایش تسهیلات برای بیش از 25 هزار واحد مسکن مهر انجام شده است.
وی افزود: احداث و آسفالت راه‌ های بین شهری و باند دوم و بزرگراه به میزان 527 کیلومتر، اجرای 280 کیلومتر روکش راه‌ های بین شهری استان و مشارکت با سازمان‌ ها و نهادهایی مانند دهیاری ها و خیران با استفاده از قیر رایگان از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه ساخت و توسعه راه‌ ها می باشد.
استان خراسان رضوی 20 هزار و 483 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 331 کیلومتر آن راه شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
7489/6012خبرنگار: میترا عبداللهی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.