کریم نوایی نظامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب زمان کاری و خروج ناوگان حمل و نقل ترانزیتی از پایانه مرزی دوغارون به سمت افغانستان به مدت 12 ساعت در نظر گرفته شده و هم اکنون این رفت و آمد از ساعت 6 صبح تا 18 هروز صورت می گیرد.
وی ادامه داد: هم اینک با تسهیل روند رفت و آمد در پایانه مرزی دوغارون روزانه بطور متوسط 350 دستگاه کامیون از این معبر به سمت افغانستان عبور می کنند.
او گفت: یکی از مهمترین دلایل طولانی شدن زمان خروج کامیونها از مرز دوغارون افزایش 70 درصدی ترانزیت به مقصد افغانستان و کاهش رفت و آمد از پایانه مرزی میلک در استان سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر بوده است.
مدیر پایانه مرزی دوغارون نبود امکانات حمل و نقل و رفاهی در افغانستان را یکی دیگر از دلایل کاهش عبور کامیونهای ترانزیت ذکر و بیان کرد: بر اسا ملاقاتهای مرزی مقرر شد در ایام تعطیلات عید فطر تمامی دستگاههای مسقر در مرز دوغارون به فعالیت خود ادامه دهند.
وی افزود: هم اینک 250 دستگاه کامیون ترانزیت در نوبت خروج از مرز دوغارون در این پایانه مرزی متوقف هستند. پیش از این شمار کامیونهای حامل بار ترانزیت در صف عبور از مرز دوغارون به افزون بر هزار دستگاه رسیده بود.
پایانه مرزی دوغارون رتبه نخست عبور مسافر با وسایل نقلیه عمومی و رتبه پنجم ترانزیت خروجی کشور را دارد. سالانه بطور میانگین یک میلیون نفر از این معبر مرزی رفت و آمد می کنند.
پایانه مرزی دوغارون در فاصله 18 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. مرکز شهرستان 117 هزار نفری تایباد نیز در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.