مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم میزان 2 هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب این استان جذب شد.

به گزارش ایلنا به‌نقل از شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی حسین اسماعیلیان  افزود: توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب از جمله رویکردهای دولت یازدهم بود.

وی ادامه داد: تا سال 1392 هیچ پروژه‌ای در خراسان‌رضوی از محل سرمایه بخش خصوصی اجرا نشد  اما از سال  1392 با فعالیت دولت یازدهم تاکنون 2 هزار و 900 میلیارد ریال پروژه از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی در استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب کاشمر با هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار، تصفیه خانه فاضلاب گلبهار با 700 میلیارد ریال و تصفیه خانه فاضلاب شهرک توحید سبزوار با 400 میلیارد ریال اعتبار پروژه هایی هستند که از این محل در دست اجرا قرا دارند.

 آبرسانی به تربت حیدریه پس از 12 سال

وی در ادامه از اجرای طرح آبرسانی به تربت حیدریه پس از 12 سال وقفه، در دولت یازدهم خبر داد و افزود: تربت حیدریه از شهرهای دچار بحران آبی و با قطع و جیره بندی آب مواجه بود.

اسماعیلیان ادامه داد: با اجرای این طرح با 370 میلیارد ریال طی 2 سال گذشته قطعی و جیره بندی آب در این شهرستان و هیچیک از شهرهای دارای تنش آبی منطقه وجود نداشته است.

وی گفت: هر سال حداقل 28 شهر خراسان رضوی طی تابستان در شرایط تنش آبی قرار می گیرند. با اجرای پروژه های تامین آب و توجه دولت یازدهم به موضوع آب خوشبختانه طی سالهای اخیر به خوبی از این تنشها عبور کرده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: در سال های 94 و 95 به ترتیب 33 و 30 شهر استان با جمعیت حدود یک میلیون و 300 هزار نفر با شرایط تنش آبی مواجه بود و پیش بینی می شود در تابستان امسال نیز 29 شهر در شرایط تنش آبی قرار داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر عدم جیره بندی آب، برای گذر از شرایط تنش آبی در سال گذشته برنامه ریزی و اقدامات گسترده ای از جمله حفر و جا به جایی 45 حلقه چاه انجام شد که ظرفیت تامین آب را به هزار و 135 لیتر بر ثانیه افرایش داد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با تحت پوشش قرار دادن 73 شهر استان(به جز مشهد) و جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در بخش آب و 550 هزار نفر در بخش فاضلاب مشغول خدمت رسانی به مشترکان است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.