محمد رحیم نوروزیان پنجشنبه شب در همایش تجلیل از اصحاب رسانه فعال در عرصه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان افزود:همکاری رسانه ها و اطلاع رسانی شفاف و ایجاد هماهنگی ها باعث شد انتخابات با مشارکت حداکثری شهروندان انجام شود.
وی اظهار کرد: تلاش فرمانداری مشهد در انتخابات اخیر بر این بود که انتخابات کاملا شفاف باشد و به همین منظور روابط عمومی این نهاد در ان دوران فعال و تقویت شد.
وی افزود: در دوران انتخابات تعامل حداکثری با نامزدها و نمایندگان آنها انجام شد به طوری که برخی نامزدها که باید پنج روز قبل از انتخابات در خصوص معرفی نماینده بر سر صندوق اقدام می کردند؛ در روز انتخابات این کار را انجام دادند و فرمانداری با آنان نهایت همکاری را انجام داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: داعش محصول فقر و جامعه ناآگاه است و مطبوعات و رسانه های آزاد نقش مهمی در جلوگیری از به وجود آمدن عناصر داعشی و جاهل بر عهده دارند.
وی افزود: قرآن کریم نیز به موضوع آگاهی توجه ویژه ای دارد و بارها ذکر کرده است که افرادی که می دانند با افرادی که نمی دانند برابر نیستند.
وی ادامه داد: قرآن می فرماید انسان چیزی را که بدان علم ندارد نباید بیان کند که نشانگر اهمیت اطلاع و آگاهی حقیقی است نه اطلاعاتی که بر حسب ظن و گمان باشد.
وی اظهار کرد: طبق اصل سوم قانون اساسی نیز بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در تمام زمینه ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه های گروهی و وسایل دیگر بر عهده دولت است که در این راه رسانه های آزاد مفید فایده هستند.
فرماندار مشهد با بیان اینکه هم اینک معاون اول رئیس جمهور دولت دهم در زندان به سر می برد افزود: اگر رسانه ها به وظیفه اطلاع رسانی شفاف خود عمل می کردند و یا برخی با مطبوعات اطلاع رسان برخورد نمی کردند کار به اینجا نمی رسید.
نوروزیان، اصل هشتم قانون اساسی که درمقام بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است را یکی دیگر از مواردی برشمرد که می تواند بر رسانه ها نیز منطبق باشد تا با آگاهی بخشی خود این فریضه الهی را اجرا کنند.
وی اظهار کرد: یکی از موارد اطلاع رسانی صحیح و شفاف موضوع خورشید گرفتگی در زمان فوت پسر پیامبر(ص) است که برخی آن را به این فوت نسبت دادند اما ایشان نه تنها سکوت نکرد بلکه مردم را نسبت به وقوع این پدیده طبیعی آگاه کرد.
وی افزود: باید در نظام اسلامی از ملاحظات بی مورد پرهیز کنیم و به سمت شفاف سازی هر چه بیشتر امور برویم و مدیران نیز نباید خود را از منظر خبرنگاران پنهان کنند که این امر یک نقطه ضعف به شمار می آید.
فرماندار مشهد گفت: رمز موفقیت امام خمینی(ره) در امور کشور این بود که با مردم صاف و رو راست بود و هیچ چیزی را پنهان نمی کرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت سال جاری برگزار شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/7495/6012 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.