به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اصغر امینی، پنجشنبه در نشستی با رئیس دادگستری، دادستان و کادر قضایی و اداری دادگستری این شهرستان بر کار تبلیغی دستگاه قضا در کنار کار قضایی تاکید کرد و گفت: امروز متاسفانه اطلاعات مردم از مسایل قضایی ضعیف است که می طلبد قضات در این حوزه بیشتر ورود پیدا کنند.
وی قوه قضائیه را از ارکان نظام دانست و گفت: قضات باید در صدور احکام براساس دانش و تجربه و معیارهای دینی عمل کنند و صدور یک حکم نباید تبعاتی در جامعه به دنبال داشته باشد و دامن خوبان را بگیرد.
وی افزود: جایگاه دستگاه قضا نباید به هیچ وجه تضعیف شود چرا که دستگاه قضا عظمت و اقتدار نظام است و همه باید از دستگاه قضا دفاع و حمایت کرده و نگذاریم به این قوه خدشه ای وارد شود.
امام جمعه بردسکن، خدمت در قوه قضائیه را توفیق خواند و گفت: کسانی که کار قضاوت را انجام می دهند با فراز و نشیب های سختی مواجه هستند و عمدتا افرادی که علیه آنها حکم صادر می شود اقدام به شایعه پراکنی و اتهام می زنند که می طلبد قضات قانون را ملاک و معیار خود قرار دهند.
امینی برخورد قاطعانه با مجرمین را مورد تاکید قرارداد و گفت: صدور احکام توسط قضات باعث می شود قانون شکنان سرجای خود بنشینند و براین اساس قضات نباید در صدور احکام برای افراد تبعیض قائل شوند بلکه باید قانون را برای همه یکسان ببینند.
حمیدرضا عبدالله زاده، رئیس دادگستری بردسکن نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت پرونده ها در حوزه خانواده و کیفری ارائه داد و گفت: شکر خدا در دادگستری بردسکن پرونده های خاصی نداریم.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.