حجت الاسلام علی مظفری پنجشنبه شب در شانزدهمین جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی جرائم غیرعمد بدون اشاره به آماری در این زمینه افزود: به دنبال اقدامات انجام شده هم اکنون خراسان رضوی کمترین بازداشتی جرائم مهریه را در زندانها دارد.
وی در ادامه گفت: جمعیت زندانیان جرائم کیفری در خراسان رضوی نیز به میزان 900 نفر در سال جاری کاهش یافته است که بخش زیادی از آنها مربوط به جرائم مالی است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به اقدامات ستاد دیه استان برای آزادسازی زندانیان مالی طی سالهای گذشته نیز اشاره و بیان کرد: این استان در سالهای گذشته رتبه های نخست آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد را با جمع آوری کمکهای مردمی کسب کرده است.
وی ادامه داد: گرچه تعدادی از افراد به لحاظ مشکلات و گرفتاری مالی در زندان بسر می برند اما در قوانین اسلامی افرادی که با اراده شخصی خودشان مشکلاتی را برای خود ایجاد کرده اند امکان استفاده از بیت المال و اموال عمومی برای آزادی زندانیان مالی وجود ندارد.
او گفت: بدین منظور باید ستاد دیه و سازمانهای مرتبط فعال بوده و با تشکیل جلساتی از نیکوکاران بخواهند با کمکهای خود مقدمات آزادسازی زندانیان غیرعمد را فراهم کنند.
رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور نیز در این مراسم گفت: ستاد دیه ماموریت دارد برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد و عزیزانی که خانواده آنها دچار مشکل هستند تلاش کنند و اگر همراهی مردم نباشد ستاد دیه در انجام وظیفه خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد موفق نخواهد بود.
مرتضی بختیاری افزود: خانواده ای که بخاطر تصادف رانندگی سرپرستش در زندان به سر می برد هیچ تقصیری ندارد و باید گروهی برای رفع مصیبتهای خانواه اش کمک کند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت کریمانه به نیازمندان محروم نیست. بطور یقین هر قدمی که نیکوکاران برمی دارند بدانند خداوند 10 قدم آن را برایشان بر می دارد.
وی گفت: جلسات گلریزان جلسات نورانی است و مقام معظم رهبری و روسای سه قوه هر ساله برای آزادسازی زندانیان مالی در جشنواره گلریزان کمک می کنند.
بختیاری افزود: خراسان رضوی در سطح کشور یکی از استانهای موفق به لحاظ آمار بالای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بوده و در برخی از سالها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.