حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم معادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اسلام 'حکم' مال خدا است و او ما را هدایت می کند. رب است و به عبارتی در اسلام مشروعیت، قوانین و حقوق همه مربوط به خدا است و همه بسوی او بازگشت می کنیم.
وی ادامه داد: در شرایط موجود فقیه جامع الشرایط یعنی کسی که فقه و شرع را می شناسد و از سر منشا وحی و نبوت احکام الهی را استخراج می کند و در این زمینه متخصص است بر مصدر امور می باشد و همه بایدها و نبایدها نیز برگرفته از احکام الهی است.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: شرایط اعضای مجلس خبرگان نیز توسط شورای نگهبان بررسی شده و تایید شده اند و در معرض انتخاب مردم قرار می گیرند. این مجتهدان با تکیه بر مبدا وحی و قرآن رهبر را انتخاب می کنند.
وی افزود: امام خمینی(ره) فرمود مردم در محرم و صفر با شعارهای اسلامی انقلاب را به پیروزی رساندند و اعلام کردند که اسلام را می خواهند. معنی این سخن آمادگی ذهنی مردم در یک چارچوب قانونی با الهام از قوانین الهی در یک ساختار درست است.
حجت الاسلام ابراهیم معادی ادامه داد: فرق نظام اسلامی با غیراسلامی در این است که در نوع اول مجتهد جامع الشرایط آگاه به زمان، مکان و عادل در راس قرار دارد و حرکت زندگی را وصل به خدا می کند و جنبه اجرایی حکومت و کشور مشروعیت آن زیر نظر ولی فقیه است.
وی گفت: در نظام اسلام مجتهد متخصص در استباط احکام اسلامی که مدیر و توانا نیز می باشد به عنوان ولی فقیه در کانال احکام اسلامی راه را نشان می دهد. دشمنان قصد دارند با تبلیغات منفی خود و ایجاد شبهه روحانیت را از دخالت در سیاست منع کنند.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی مشروعیت را جدا از مقبولیت ذکر و بیان کرد: خداوند نیز برای انتخاب و ارسال پیامبر(ص) از مردم رای نگرفت یا پیامبر(ص) برای معرفی امام علی(ع) در روز غدیر از مردم رای گیری نکرد و این بدان معنا است که موضوعات نبوت یا امامت از مسائلی نیست که به رای مردم گذاشته شود.
وی افزود: در نظام اسلامی که انتخاب و رای مردم در مقبولیت آن تاثیر زیادی دارد راهکارهای مقابله با مواردی که منتخب شرایط صلاحیت خود را از دست می دهد پیش بینی شده است.
حجت الاسلام معادی ادامه داد: در جمهوری اسلامی مقبولیت اجتماعی به حاکمیت و جامعه و در چارچوب حقوق و احکام اسلامی می باشد و به عبارتی اتکا به رای و انتخاب مردم به عنوان پشتوانه و مورد توجه است و در مقبولیت اجتماعی برای اراده اجتماعی اثربخش می باشد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.