علی غفوری مقدم چهارشنبه شب در همایش گرامیداشت روز ملی اصناف در محل دانشگاه فرهنگیان افزود: سهم اصناف تولیدی نسبت به اصناف توزیعی باید افزایش یابد و سیاست وزارت صنعت و معدن نیز تثبت اشتغال موجود در بخش اصناف توزیعی و توسعه اشتغال در بخش تولید است.
وی ادامه داد: ظرفیت اتاق اصناف مشهد بسیار بالاست و یکی از بهترین اتاق های اصناف کشور می باشد و با هماهنگی و همدلی بین اتحادیه ها و اصناف جلو بسیاری از تصمیمات نادرست گرفته می شود.
وی با بیان اینکه در 2 و نیم سال اخیر 390 انتخابات در سطح اتحادیه ها و اصناف خراسان رضوی برگزار شده است افزود:91 مورد این انتخابات در مشهد بوده است.
یوی اظهار کرد: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال جدید بویژه در بخش اصناف تولیدی است که کمک زیادی نیز به تحقق شعار سال می کند.

* همه باید در حوزه ایجاد امنیت احساس وظیفه کنیم
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه همه باید در حوزه ایجاد امنیت احساس وظیفه کنیم، گفت: اگر مغازه یا ملکی را به اجاره می دهیم باید دقت شود به چه کسی داده می شود و برای چه کاری است.
سردار بهمن امیری مقدم با بیان اینکه دشمن بدنبال آسیب رساندن به امنیت کشور است اظهار کرد: افرادی که قانونمند نیستند متخلف ترین افراد جامعه می باشند و نباید به صرف گرفتن اجاره بیشتر نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.
وی ادامه داد: موضوع دخیل بودن در مناسبتها و حساس بودن در محیط کاری نیز باعث می شود جلو یک فاجعه گرفته شود.
وی گفت: شلیک موشکهای سپاه به تروریستهای تکفیری که باعث هلاکت بیش از یکصد نفر از عناصر آنها شد اقتدار کشور را به دشمنان نشان داد.
* اصناف باید در تشکیل شورای امر به معروف فعال باشند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز اظهار کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یکی از امور اصلاحی و مهم برای یک جامعه می باشد که همه اتحادیه ها و اصناف باید برای تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه خود اقدام کنند.
سید امیر مرتضوی ادامه داد: جامعه پلیسی مطلوب نیست اما مسئولیت پذیری و کمک در ارتقای اهداف نظام و امنیت و آسایش کشور وظیفه ای همگانی است و امر به معروف و نهی از منکر مقدمه ای برای پیشگیری از وقوع جرم است.
وی گفت: تعیین تکلیف واحدهای غیر مجاز و نظارت و کنترل آـنها بسیار مهم است و علاوه بر بیان مشکلات باید راهکار رفع آنها نیز معین شود.
* تشکیل وزارت خانه بازرگانی به نفع اصناف است
رئیس اتاق اصناف مشهد نیز با بیان اینکه جدا سازی وزارت صنعت و معدن و تجارت و تشکیل وزارت خانه ای مربوط به اصناف و بارزگانی کمک زیادی به حوزه تجارت داخلی و حوزه اصناف می کند، افزود: اصناف باید در تصمیم گیری های مهم کشور دخالت داشته باشند.
محمود بنا نژاد اظهار کرد: سامانه های سنتی و قوانین دست و پاگیر، مطلوب منافع سازمانهای صنفی نیست و رقابت ناسالم و فشار دستگاههای مختلف عمومی و ورود آنها به حوزه کسب و کار بخش خصوصی مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: اصناف و بازار مهم ترین رکن توسعه تجارت داخلی و تاثیر گذار بر فعالیتهای مختلف کالا و خدمات هستند.
یکم تیر ماه به عنوان روز ملی اصناف نامگذاری شده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6012 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.