سید سعید سرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 220 شبکه در اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام عضو هستند لذا برگزاری این همایش می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در حوزه های مختلف به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون هم افزایی و همکاری مناسبی بین دستگاههای اجرایی خراسان رضوی در خصوص برگزاری همایش رادیو و تلویزیون با محوریت مشهد 2017 شکل گرفته و تاکنون حضور 200 شبکه از اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام از 36 کشور اسلامی در این همایش قطعی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همایش بین المللی رادیو و تلویزیون از دهم تا 14 تیر ماه آتی با همکاری دستگاههای مختلف در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود. این همایش بزرگترین رویداد رسانه ای در جهان اسلام و یکی از اهداف اصلی آیسسکو معرفی ظرفیتهای شهری است لذا این همایش نقش بسیار مهمی در همین زمینه ایفا می کند.
وی به رویداد مشهد 2017 نیز اشاره و بیان کرد: در مجموع 170 رویداد بین المللی برای مشهد 2017 پیش بینی شده که برخی اجرا گردیده و بخشی دیگر در حال اجراست. برگزاری همایش رادیو تلویزیونهای جهان اسلام از جمله همین برنامه ها است.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان همکاری اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
مراسم افتتاح رسمی برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام پنجم بهمن ماه پارسال با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.