به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این شرکت، مسعود مهدیزاده مقدم در دیدار با رئیس شعب بانک ملی خراسان رضوی، حمایت مالی از واحدهای صنعتی را در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مسئله حیاتی دانست.
وی افزود: در اجرای قانون رفع موانع تولید بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه به شبکه بانکی، شرکتها و واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی را از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی کرده است.
وی موافقت سازمان تامین اجتماعی برای تعویق یکساله تسویه بدهی تامین اجتماعی واحدهای تولیدی و اقتصادی کوچک و متوسط برای بدهی های کمتر از 10 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات حمایتی دولت برشمرد.
مهدیزاده مقدم اظهار کرد: پس از تصویب صلاحیت دریافت تسهیلات برای واحدهای کوچک و متوسط توسط کارگروه رفع موانع تولید خراسان رضوی، بانکها موظف به پرداخت تسهیلات هستند و دیگر نیاز به ارزیابی از سوی بانکها نیست.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار به تشریح سیاست های بانک ملی پرداخت و حمایت این بانک را از واحدهای صنعتی اعلام کرد.
حسن مونسان در باره سرفصل حمایت های مالی این بانک از واحدهای صنعتی همچون تامین منابع مالی در قالب سرمایه در گردش، کمک به کنسرسیوم های صادراتی، حمایت از شرکت های خدمات فنی و مهندسی، حمایت از واحدهای صنعتی صادرات گرا و ارائه تسهیلات برای تکمیل طرح های نیمه تمام اعلام آمادگی کرد.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته 2 هزار و 689 واحد تولیدی شامل 982 واحد صنعتی و یکهزار و 707 واحد کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که به 557 واحد چهار هزار و 747 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و پرداخت یکهزار و 766 میلیارد ریال به 207 واحد از سوی بانکها هنوز در دست بررسی است.
در سال گذشته سهم خراسان رضوی از تسهیلات 160 هزار میلیارد ریال رونق تولید در کشور، هفت هزار و 630میلیارد ریال بود که از این مبلغ چهار هزار و 747 میلیارد ریال به واحدها پرداخت شده و از این نظر خراسان رضوی رتبه هشتم را در کشور به دست آورده است.
خراسان رضوی دارای 38 شهرک و ناحیه صنعتی است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.