جواد آرین منش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون ویژگیهای هیات دولت دوازدهم افزود: از جمله مباحثی که باید مورد توجه دولت آینده قرار گیرد پایان یافتن رقابتهای سیاسی، انتخاباتی و عزم جدی برای حل مشکلات کشور است. تحقق این مهم نیازمند همدلی و هماهنگی با سایر قوا و استفاده از همه ظرفیتهای کشور در مسیر حل مشکلات است.
وی ادامه داد: از این رو دولت دوازدهم باید کارآمد، اعتدالگرا، نقدپذیر و فراجناحی و دارای قدرت تعامل برتر باشد
و بطور طبیعی جوانگرایی نیز در کنار تجربه جزو الزامات این کابینه است.
این فعال سیاسی گفت: هر دولتی با شرایطی خاص در زمان شروع به کار خود مواجه است لذا دولت دوازدهم هم با مشکلات و چالشهای ویژه ای در عرصه داخلی و بین المللی مواجه است.
وی معضلات اقتصادی، ابرچالش بیکاری جوانان، نارسایی نظام بانکی، رکود اقتصادی، مشکلات زیست محیطی، آسیبهای اجتماعی و مطالبات مردم در حوزه های گوناگون را از جمله مسائل پیش روی دولت دوازدهم عنوان و بیان کرد: از سویی رهبر معظم انقلاب و مجلس شورای اسلامی انتظاراتی از دولت دارند و در قالب برنامه ششم هم مباحث و وظایفی برای آن تعریف شده که در جریان شکل گیری دولت آینده باید متناسب با شرایط، مشکلات و چالشهای پیش رو و وعده هایی که رئیس جمهوری در دوران انتخابات مطرح کرد این انتظارات محقق شوند.
آرین منش گفت: دولت آینده در عین تشکیل کابینه ای پویا باید اولویتهایی را مد نظر قرار دهد، از جمله آن تکمیل طرح اجرایی اصل 44 قانون اساسی و واگذاری کامل بخشهای غیرحاکمیتی به مردم و بخش خصوصی است.
وی تکیه بر اقتصاد مقاومتی، توجه به حوزه علم و فناوری، توسعه روابط خارجی، بهره گیری از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور، استفاده از ظرفیت اقتصادی برجام برای خروج از رکود و ایجاد رونق و توسعه اشتغال را از دیگر اولویتهای دولت دوازدهم دانست.
دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی افزود: یکی از اقدامات فوری برای خروج کشور از رکود انجام اصلاحاتی کوتاه مدت در حوزه نظام تولیدی، بانکی و اعمال نظارت بر بنگاههای اقتصادی و موسسات پولی، مالی و اعتباری است.
وی ادامه داد: دولت یازدهم بخش عمده ای از انرژی و توان خود را در حوزه سیاست خارجی و مسائل مربوط به برجام صرف کرد. در این شرایط سایر مباحث تا حدودی از حیطه توجه دولت مغفول ماند و از رشد مناسبی برخوردار نشد که از جمله آنها حوزه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است.
آرین منش گفت: در عین حال انتظار حل همه مشکلات کشور در طول یک برنامه چهار ساله غیر ممکن است بدین منظور باید اولویتها در هر حوزه مورد توجه قرار گیرد و در این راستا همکاری و تعامل همه بخشها ضروری است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.