به گزارش ایرنا محمدعلی نبی پور روز پنجشنبه در شورای زکات گناباد ضمن تاکید بر توجه به فرهنگ سازی درپرداخت زکات گفت:شفاف سازی نسبت به مصارف و درآمدهای زکات و ارائه گزارش آن به مردم موجب افزایش مشارکت عمومی در پرداخت این واجب الهی به خصوص در مناطق روستایی این شهرستان می شود.
وی اظهار کرد: کشاورزان گنابادی با وجود خشکسالی های سالهای گذشته توجه خوبی به پرداخت زکات دارند ولی افزایش مشارکت عمومی نیازمند جلب اعتماد عمومی است.
امام جمعه گناباد نیز گفت: برای برنامه ریزی بهتر برای پرداخت زکات ایجاد و تقویت شوراهای فرعی زکات در بخش ها و مناطق روستایی این شهرستان ضروری است.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب تاکید کرد: برای افزایش مشارکت مردم در پرداخت زکات باید روستاهای شاخص و همچنین شوراهای اسلامی که با برنامه ریزی و فرهنگ سازی مناسب در این زمینه بیشتر نقش آفرین بوده اند، به عنوان یک الگو به جامعه معرفی شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات گناباد نیز گفت: میزان زکات پرداختی مردم و کشاورزان این شهرستان در سال گذشته افزایش داشت و به شش میلیارد ریال رسید.
هادی آریان نژاد گفت: از مجموع زکات جمع آوری شده سال گذشته در گناباد دو میلیارد ریال در بخشهای عمرانی و چهار میلیارد ریال نیز برای کمک به محرومان هزینه شده است.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.
7545/2095/6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.