حسن رودخانگی دوشنبه شب در حاشیه جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد گناباد و بجستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یک زندانی در مدت تحمل حبس از خدمات مختلف زندانها برخوردار می شود ولی خانواده های آنان علاوه بر آنکه در این مدت بدون سرپرست هستند، در بیشتر موارد محل تامین درآمد خود را از دست می دهند و با تنگناهای بسیاری دست به گریبان می شوند.
وی ادامه داد: خانواده زندانیان به تبع ارتکاب جرم سرپرست خود مجازات جرم ناکرده را تحمل می کنند و با اینکه نقشی در ارتکاب جرم نداشته اند ناخواسته علاوه بر رنج دوری سرپرست از تامین حداقل های زندگی ناتوان بوده و با فقر مالی، فرهنگی و بهداشتی روبرو می شوند.
رئیس اداره قضایی اداره کل زندانهای خراسان رضوی گفت: خانواده های زندانیان نیازمند حمایت مسئولان و جامعه هستند لذا اقشار گوناگون باید به نوبه خود برای رفع تنگناهای اعضای این خانواده ها نقش آفرین باشند.
وی افزود: اداره کل زندانهای خراسان رضوی در قالب فعالیت انجمنهای حمایت از زندانیان در شهرستانها حمایت از خانواده ها و فرزندان زندانیان را به صورت خاص مورد توجه دارد ولی کاهش پایدار مشکلات این خانواده ها مستلزم مشارکت عمومی مردم است.
معاون قضایی و اجرای احکام اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی نیز در مراسم جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گناباد و بجستان گفت: اگر 'طرح تعلیق و تعویق مراقبتی' به یک فرهنگ برای کاهش مجازاتهای جایگزین حبسهای سبک تبدیل شود بسیاری از مشکلات تحمل حبس برای زندانیان و خانواده های آنان کاهش می یابد.
حجت الاسلام سید رضا موسوی مهر افزود: در قالب رویکرد تعلیق و تعویق مراقبتی فرد مجرم به جای تحمل حبس در زندان به روشهای جایگزین و متناسب با سطح تخصص و توانمندیهای خود و تحت نظارت دست اندرکاران ذیربط در بخشهای مختلف مشغول کار می شود.
وی در ادامه همچنین گفت: 47 نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد زندانهای استان خراسان رضوی در جشن گلریزان پارسال با پرداخت مبلغ 10 میلیارد ریال با مشارکت خیران و ستاد دیه آزاد شده و با آغوش خانواده های خود بازگشتند.
علیرضا محولاتی رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان گناباد و بجستان نیز گفت: 115 خانواده و 125 تن از فرزندان زندانیان زندان این شهرستانها تحت پوشش خدمات انجمن قرار دارند.
دادستان عمومی و انقلاب گناباد ادامه داد: از مجموع 990 میلیون ریال که در جشن گلریزان سال گذشته برای کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد گناباد کمک شد 840 میلیون ریال را خیران و 150 میلیون ریال را ستاد دیه متقبل شدند.
وی افزود: از مجموع 250 زندانی در گناباد و بجستان 10 نفر را محکومان جرائم مالی غیرعمد مانند مهریه، نفقه، دیه و محکومیتهای مالی غیر از کلاهبرداری تشکیل می دهندکه برای آزادی آنان یک میلیارد و 966 میلیون ریال نیاز است.
شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.