به گزارش ایرنا محمد ابراهیم زاده چناری، دوشنبه در جمع کارکنان سپاه ناحیه تربت حیدریه افزود: در خانواده هایی که آموزه های دینی رنگ باخته، بی توجهی به این اصل مهم انحراف فرزندان و تشدید آسیب های اجتماعی در جامعه را موجب می شود.
وی حاشیه نشینی را مرتبط با عوامل ایجاد جرم دانست و افزود: بسیاری از جرائم خرد و کلان در حواشی شهر اتفاق می افتد و افرادی که حتی افراد مهاجر از دیگر نقاط کشور، در کنار مجرمان محلی، خطرات و آسیب هایی را برای جامعه شهری پدید می آورند که اگر با آن مقابله نشود، به تدریج همه شهر را فرا می گیرد.
وی همچنین اظهار کرد: اعتیاد، توزیع مواد مخدر، کارتن خوابی، سرقت، مسائل منافی عفت و نزاع و درگیری، از مهمترین جرائم در مناطق حاشیه شهر است.
ابراهیم زاده چناری همچنین از عوامل فردی و مسایل اقتصادی به عنوان دیگر علل تشدید آسیب های اجتماعی یاد کرد و گفت: مشکلات معیشتی، رکود و گرانی بر زندگی افراد تاثیرگذار است و حتی برخی جرایم، آسیب ها و ناهنجاری های جامعه به دلیل مشکلاتی است که افراد برای تامین مایحتاج زندگی خود دارند.
وی افزود: مشکلات روانی، حساسیت ها، کندهوشی، خیال پردازی، پرخاشگری و مهارتهایی که شخص به دست می آورد و از آن ها در راستای رفتارهای خلاف استفاده می کند، از جمله عوامل تشدید کننده معضلات و ناهنجاری ها هستند.
ابراهیم زاده چناری همچنین گفت: حدود 47 درصد از جامعه منحرفان کشور به دلیل غفلت و انحراف والدین از فرزندان به وجود آمده اند و متاسفانه بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی رها کرده و نظارت مناسبی بر آنها ندارند.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6121/5132
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.