علی رسولیان یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد یک میلیون شغل در سال افزود: خراسان رضوی با داشتن هشت درصد از جمعیت کشور بر اساس این برنامه در حوزه اشتغال سهم 85 هزار نفری دارد و حداقل باید این میزان فرصت شغلی در سال در استان ایجاد شود.
وی عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان افزایش یافته و آمار متقاضیان کار بالا برود پس برنامه ریزی ها باید بر ایجاد فرصت شغلی بیش از این رقم باشد.
رسولیان ادامه داد: نرخ رشد مشارکت اقتصادی استان در بهار بالاست و برآورد می شود در تابستان افزایش بیشتری داشته باشد که بر این اساس برای ایجاد 150 هزار شغل جدید در استان تلاش می شود.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 100 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
رسولیان اظهار کرد: دولت موادی در قانون بودجه در جهت تامین تسهیلات تولید و سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اعتباری مصوب کرده و طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز نقش بسزایی در تحقق 150 هزار فرصت شغلی دارد.
وی افزایش تولید کالا و خدمات را برای توسعه اشتغال در استان بسیار مهم خواند و افزود: در بسیاری از بخش ها شاهد تولید مازاد هستیم که برای آن نیازمند ایجاد تقاضا بویژه از طریق صادرات است.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مقابله جدی با قاچاق کالاهایی که مشابه تولید داخلی دارند بویژه در حوزه پوشاک و ظروف چینی، لوازم خانگی و مواد شیمیایی که در استان تولید می شود ضروری است.

** 79 برنامه و اقدام مشخص برای رونق و توسعه اقتصاد خراسان رضوی
رسولیان در ادامه با بیان اینکه 79 عنوان برنامه، فعالیت و اقدام مشخص برای اقتصاد استان در این حوزه تدوین شده، گفت: این مهم با هماهنگی بین دستگاه های اقتصادی به منظور رونق تولید و توسعه روابط خارجی، بهبود حمل و نقل، صادرات، توسعه مناطق ویژه اقتصادی، رفاه مرزنشینان و توسعه بخش کشاورزی تدوین شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم تا انتهای سال جاری به رونق تولید، اقتصاد و اشتغال مورد نظر دست یابیم، اظهار کرد: نتیجه این برنامه ریزی رسیدن به برنامه عملیاتی دستگاه های اقتصادی استان خواهد بود تا اشتغال مورد نظر را تامین کند و بر این مبنا بر عملکرد دستگاه ها و بخش های مربوطه در عین انجام هماهنگی ها نظارت کاملی انجام خواهد شد.
خبرنگار:فاطمه یوسفی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
1906/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.