به گزارش ایرنا سید جواد حسینی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان افزود: نحوه تبلیغات و فرهنگ سیاسی پس از انتخابات می تواند برکات آن را به چالش بکشاند.
وی یکی از مدل های تبلیغات در انتخابات را بازار تجاری عنوان و اظهار کرد: گاهی در انتخابات شعارهایی بیان شده که زمینه عملیاتی نداشته و موجب آسیب رساندن به انتخابات می شود.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: شعارهای غیر عملیاتی در انتخابات انتظارات جامعه را باز می کند در حالیکه منابعی برای پاسخ به آن نیست و این مهم ممکن است موجب ایجاد سرخوردگی در جامعه شود.
حسینی با اشاره به مدل ستیزه جویانه در انتخابات که رقابت همراه با خشونت بوده و اگر در تبلیغات استفاده شود آسیب زاست، ادامه داد: باید تمامی نطق ها در رادیو و تلویزیون به زبان رسمی کشور باشد که نبود آن موجب تضادهای هویتی شده و برکات انتخابات را دچار چالش می کند.
وی بیان کرد: در تبلیغات انتخاباتی افراد دره ای عمیق از مشکلات را نشان می دهند که این مهم کشور را طوری نمایان می کند که توان حل مسائل را ندارد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: برخی در تبلیغات خود جامعه را به دو قطب تقسیم می کنند یکی حامل همه ارزشها، اخلاق ها و ایثارگری ها و دیگری حاوی ضد ارزشها و تهاجم و سازش که این مهم نیز برکات انتخابات را از بین می برد.
حسینی خاطر نشان کرد: انتخابات در کشور آثار و کارکردهای بسیاری دارد که اولین اثر آن تغییر و یا تثبیت قدرت به صورت مسالمت آمیز است.
وی با بیان اینکه جامعه برای رشد و توسعه خود نیازمند رفاه، همگرایی، اتحاد، انسجام و وحدت است، افزود: یکی از کارکردهای انتخابات ایجاد اتصال و وحدت در جامعه است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: هر جامعه برای اینکه از درون خود را در برابر آسیب های اجتماعی استحکام ببخشد نیازمند هویت سازی است که انتخابات به هویت و افتخار ملی افراد جامعه کمک می کند.
حسینی با بیان اینکه افراد جامعه با آگاهی سیاسی می توانند امر به معروف و نهی از منکر و نقش خود را در جامعه ایفا کنند، گفت: انتخابات بستری است که می تواند آگاهی سیاسی افراد جامعه را افزایش دهد.
وی ادامه داد: اگر افراد بخواهند در جامعه در عرصه سیاسی موثر باشند باید میل به فعالیت های نظام مند سیاسی را افزایش دهند که انتخابات در قالب احزاب، گروهها و تشکلها این میل را افزایش می دهد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی یکی از راههای توسعه در جامعه را تبدیل قدرت به اقتدار دانست و افزود: یکی از ویژگی های انتخابات تغییر قدرت به اقتدار است و جوامعی که قدرت خود را با حق پیوست می زنند استقرار می یابند.
حسینی تاکید کرد: انتخابات قدرت نرم جامعه را افزایش داده و جامعه ای که قدرت نرم بالایی دارد در برابر تهدیدات خارجی واکسینه می شود.
وی افزایش غرور ملی و نشاط سیاسی را از کارکردهای انتخابات دانست و افزود: برگزاری 36 انتخابات، مشارکت بالای مردم در آن و برگزاری آزادانه و رقابتی آن دلایلی است که انتخابات را موجب مباهات و فخر کشور کرده است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در انتخابات باید حواسمان باشد تا کارکرد مناسبی داشته باشد، تاکید کرد: اگر در انتخابات دقت نکرده و آن را با سلامت و امنیت برگزار نکنیم چه بسا کارکرد مناسب خود را نداشته و به کارکردی نامطلوب تبدیل شود.
حسینی سلامت انتخابات را یکی از استراتژی های نظام در برگزاری آن با کارکرد مناسب دانست و افزود: ساماندهی 75هزار نیروی غیر رسمی در خراسان رضوی برای چهار هزار و 800 شعبه و بیش از 9 هزار صندوق ثابت و سیار اخذ رای بر این مهم دلالت دارد.
وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات با گستردگی بالا در کشور سختی های زیادی دارد اما در جمهوری اسلامی ایران به علت تکرار این مهم نه تنها سختی که مشکلی در برگزاری با سلامت آن نداریم.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در جمهوری اسلامی در هر انتخابات نقص های گذشته رفع می شود و انتخابات سال 96 از تمامی انتخاباتهای گذشته سالم تر برگزار شده است.
حسینی از امنیت برای دومین استراتژی نظام در انتخابات نام برد و افزود: بسیار خرسندیم که در جمهوری اسلامی انتخاباتی با حجم وسیع در کشور بدون حتی موردی مشکل امنیتی برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه عزتمندی ایران اسلامی در خارج از مرزها به خوبی دیده می شود، گفت: در بسیاری از کشورها وابستگی به نظام سلطه مشهود است در حالیکه در کشور به راحتی با ترویج خط مقاومت و شهادت نظام سلطه زیر سوال است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در برخی کشورها دیده می شود تنها 30 یا 40 درصد مردم در انتخابات مشارکت دارند در حالیکه در ایران در عرصه ملی 73.5 درصد و در پهنه این استان 77.5 درصد و در شهری همچون قوچان 90 درصد مشارکت مردمی را در انتخابات شاهد بودیم.
حسینی با بیان اینکه در تبلیغات انتخاباتی از ایجاد اشتغال، مبارزه با فساد و فقرزدایی سخن به میان آمد و به درستی مطرح شد تاکید کرد: امروز باید این مشکلات اساسی را در فرصت پیش آمده رفع کنیم.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید فرصت شغلی از 20 میلیون و 600 هزار نفر به 23 میلیون تبدیل شد که جامعه در حال حاضر خواهان رسیدن آن به عدد 27 میلیون است که باید دست به دست هم دهیم و کار کنیم تا این مهم محقق شود.
7501/507
خبرنگار:حبیبه احسنی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.