سید جواد حسینی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده خراسان رضوی افزود: رشد پنج درصدی تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد بانوان و افزایش 40 درصدی دوره های آموزشی مورد نیاز بانوان از دیگر برنامه هایی است که در سالجاری هدف گذاری شده است.
وی اظهار کرد: وضعیت حوزه زنان در فرمانداری ها نیز طی سال جاری ارتقا پیدا خواهد کرد و امید به زندگی بانوان نیز امسال از 76،8 درصد به 76،9 درصد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در سه سال اخیر رتبه خراسان رضوی در آمار طلاق از رتبه نخست به رتبه هشتم رسیده است گفت: برای سالجاری نیز دست کم یک درصد کاهش طلاق هدف گذاری شده که امید است با این هدف گذاری ها آمار طلاق که پارسال 16 هزار و 581 فقره بود به 16 هزار و 415 فقره کاهش یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: توانمند سازی و ارتقای زنان روستایی و افزایش روستاهای زیرپوشش از 50 روستا به 100 روستا از دیگر برنامه هایی است که در حوزه توانمندسازی بانوان برای سالجاری در نظر گرفته شده است.
حسینی گفت: تعداد زنان منتخب در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای این استان نسبت به دوره قبل 25 درصد افزایش داشته و هم اکنون 6 درصد منتخبان شورای شهر و 2 درصد منتخبان شوراهای روستایی این استان را بانوان تشکیل می دهند.
وی افزود: ایجاد اشتغال، مبارزه با فساد اقتصادی و محرومیت زدایی مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید است و مردم نیز بخاطر عملکرد این دولت دوباره به آن اعتماد کردند و با وجود انواع مدلهای تخرببی که علیه دولت یازدهم بکار رفت، مردم بیش از دوره اول این دولت به آن رای دادند.
وی اظهار کرد: در دولت نهم و دهم میزان اشتغال 20 میلیون و 600 هزار شغل بود ولی در پایان سال 95 دولت تدبیر و امید این تعداد را به به 23 میلیون شغل افزایش داد و امیدواریم با تلاش همه دستگاهها در پایان دولت دوازدهم این رقم به 27 میلیون شغل برسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم در حاشیه شهر کار نکرده است ولی هنوز هم این مناطق نیاز به همکاری همه دستگاهها و نهادهای مردمی دارد و یکی از مسائلی که در حکومت داری باید به آن اهمیت بدهیم مشارکت مردم و نهادهای مردم نهاد است.
وی با اشاره به حوادث تروریستی 17 خرداد ماه در مرقد امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گروههای تکفیری و تروریستی در سالیان اخیر تیمهای مختلف خود را برای عملیات خرابکاری به ایران فرستاده اند که تلاش آنها به شکست انجامیده است.
وی افزود: شهر مشهد نیز به عنوان هدف فوری، مستمر و حتمی، همیشه مورد نظر گروههای تروریست بوده که با تلاش مسئولان امنیتی و سربازان گمنام تمام تلاش و نقشه های آنها نقش بر آب شده است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، افزایش آمار ازدواج، کاهش طلاق، توجه جدی به حقوق کودکان و کاهش آسیبهای اجتماعی از محورهای اصلی برنامه های سال جاری می باشد.
فرشته سلجوقی افزود: نتایج برنامه ها هر ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و هر چهار ماه نتایج فعالیتها به حوزه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارسال می شود.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.