دکتر حمیدرضا اسلامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از زائران بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) که به مشهد مشرف می شوند نذر اهدای خون دارند اما هم اینک فضای مناسبی برای پاسخگویی به این امر خداپسندانه و دریافت خون آنان وجود ندارد.
وی ادامه داد: هم اکنون گروه سیار اهدای خون مستقر در محل باب الجواد ورودی حرم مطهر رضوی شرایط مطلوبی برای پذیرش مراجعان ندارد و تنها ظرفیت خونگیری از چند نفر را دارد لذا اهداکنندگان مجبورند ساعتها در صف انتظار بمانند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: این مشکل با مسئولان آستان قدس رضوی در میان گذاشته شد و قائم مقام این نهاد دستور تخصیص محلی برای ساخت پایگاه اهدای خون را در حرم رضوی صادر کرد اما زیر مجموعه در این خصوص همکاری ندارند.
وی افزود: از اواسط پارسال کارشناسان انتقال خون خراسان رضوی برای ساخت پایگاه اهدا در حرم رضوی از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند و تاکنون دو بار محل آن مشخص شده و هماهنگی صورت گرفته اما این اقدام به دلایلی میسر نشده است.
اسلامی ادامه داد: بیمارستان رضوی متعلق به آستان قدس رضوی با میزان مصرف سالانه 16 هزار مصرف کیسه خون یکی از پرمصرفترین مراکز درمانی در خراسان رضوی و کشور به شمار می رود.
هم اکنون پنج پایگاه اهدای خون در مشهد و پنج پایگاه اهدای خون در شهرستانهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، قوچان و گناباد استان خراسان رضوی فعال است.
تلاش مکرر خبرنگار ایرنا برای کسب پاسخ آستان قدس رضوی در خصوص معطل ماندن ساخت پایگاه اهدای خون در حریم حرم رضوی تا لحظه مخابره این خبر نتیجه ای نداشت.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.