سید رحمان میرزائیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این باغ راه پارسال در چارچوب برنامه های رویداد مشهد 2017 از پلیس راه نیشابور آغاز شد و پس از رسیدن به مشهد از بلوار جمهوری اسلامی و میدان 15 خرداد تا حرم مطهر ادامه یافت.
وی هدف این طرح را ایجاد مسیری امن برای حرکت زائران پیاده در مناسبتهای مختلف به سمت حرم مطهر رضوی ذکر و بیان کرد: عملیات عمرانی این باغ راه با صرف چهار میلیارد ریال از محل بودجه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد پایان یافت.
مدیر دبیرخانه ستاد شهری رویداد مشهد 2017 ادامه داد: برای این باغ راه تابلو و المانهای فرهنگی پیش بینی شده اما تاکنون فعالیت در بخش فرهنگی آن آغاز نشده است.
وی همچنین از فعالیت پویشی با عنوان 'چشم به راهیم' خبر داد و گفت: هدف این پویش معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و تشریح ظرفیتهای این کلانشهر برای ملل مختلف مسلمان است.
میرزائیان افزود: در این چارچوب برنامه ریزی شده تا امکان نام نویسی و پیوستن چهره های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی کشورهای جهان اسلام در این پویش فراهم شود. پس از پیوستن چهره ها به این کمپین با مشارکت استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد همین افراد دعوت می شوند تا بطور حضوری با ظرفیتهای مختلف این کلانشهر آشنا شوند.
وی ادامه داد: این طرح مراحل پایانی تدوین را می گذراند لذا تلاش می شود در ایام دهه کرامت امسال میزبان نخستین گروه از حامیان این طرح در مشهد باشیم. اقشار مختلف نظیر پزشکان، معلمان، دانشجویان و صنعتگران در این پویش شرکت کرده و طبق برنامه ریزی میزبانی هر گروه از این اقشار بر عهده نهاد مربوطه در مشهد خواهد بود.
از سال 2011 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی معرفی می شوند. سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 1396 مصادف با سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
پنجم و ششم بهمن پارسال مراسم آغازین رویداد مشهد 2017 با حضور 160 میهمان خارجی در این شهر برگزار شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.